Jak obniżyć koszty otwarcia własnej firmy?

Koszt otwarcia własnej działalności gospodarczej jest uzależniony od jej charakteru i branży, jaką wybierasz. Konkretne kwoty, z jakimi musi się w takim przypadku zmierzyć przedsiębiorca, mogą wahać się od zaledwie kilku tysięcy złotych do nawet kilku milionów. Podpowiadamy, w jaki sposób można obniżyć koszty otwarcia własnej firmy.

Dofinansowania

Państwowe instytucje i organizacje dają szerokie możliwości skorzystania z dofinansowań i dotacji na własną działalności gospodarczą. Jeśli jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna, możesz starać się o pieniądze z urzędu pracy. Kwota dofinansowania w tym przypadku może sięgnąć nawet ponad 50 tys. zł. Popularnym wsparciem są wszelkiego rodzaju inicjatywy prowadzone w oparciu o fundusze europejskie. Obecnie dostępne są np. programy „Pierwszy biznes – wsparcie w starcie”, a także kredyty zwrotne JEREMIE. Musisz liczyć się jednak z tym, że większość instytucji oferujących dofinansowania do otwarcia działalności gospodarczej wymaga od kandydatów m.in. przedstawienia biznesplanu. Zanim złożysz gdziekolwiek wniosek o fundusze, zapoznaj się z wymogami oraz odpowiednio przygotuj, by Twój wniosek nie został odrzucony ze względów formalnych. Więcej informacji na ten temat, a także inne porady biznesowe znajdziesz na portalu https://franczyzawpolsce.pl/.

Franczyza

Coraz popularniejszym rozwiązaniem wśród osób planujących otworzyć własną działalność gospodarczą, jest praca w modelu franczyzowym. Co to jest franczyza, a także wiele więcej, dowiesz się tutaj https://franczyzawpolsce.pl/co-to-jest-franczyza/.

Nawet wysokie dotacje oraz bogate zaplecze finansowe i przygotowanie merytoryczne mogą bowiem w niektórych branżach nie być wystarczające do osiągnięcia sukcesu. Wiele gałęzi gospodarki charakteryzuje się wysoką konkurencyjnością, a wejście na rynek i przebicie się wśród dziesiątek ofert renomowanych marek jest wyjątkowo trudne. Zarówno dla uniknięcia tego ryzyka, jak i obniżenia kosztów początkowych korzystna jest właśnie franczyza.

Franczyzodawca oferuje franczyzobiorcom licencję na działalność pod własną, istniejącą już marką. Dzięki temu osoby decydujące się na współpracę z takimi sieciami startują z własnym biznesem pod nazwą, która jest już znana na rynku, ma wypracowaną pozycję i bazę klientów, a także może zaoferować szeroki know-how. Obniża to znacznie koszty, jakie przy otwarciu niezależnej firmy trzeba byłoby przeznaczyć na marketing, a także inwestycje w infrastrukturę i technologie. Często pomiędzy franczyzodawcę a franczyzobiorcę dzielone są również inne koszty początkowe związane z samym otwarciem lokalu – zakupem kasy fiskalnej, towaru, czy brandingiem. W ramach współpracy oferowane są również pakiety szkoleń, dające przedsiębiorcy wiedzę, która byłaby dla niego niedostępna przy otwarciu własnej firmy od podstaw lub jej pozyskanie generowałoby kolejne dodatkowe koszty związane z kursami branżowymi.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.