4 Wskazówki dla małych firm do tworzenia angażujących filmów marketingowych

Próby tworzenia angażujących filmów marketingowych dla małych firm mogą być trudne, a prawdopodobnie nie masz tak naprawdę dużego budżetu, aby zatrudnić profesjonalistę. Dobrą wiadomością jest to, że angażujące filmy marketingowe nie muszą dużo kosztować – wszystko, czego wymagają, to właściwe podejście.

Jeśli chcesz rozpocząć tworzenie filmów, które mają większy wpływ na widzów i prowadzić ich do działania, oto kilka wskazówek:

Każdy film powinien być krótki i bezpośredni

Każdy film marketingowy, który tworzysz powinien być krótki i bezpośredni. Nie należy przesadzać z parciem lub próbować zamieścić wiele wiadomości w swoim filmie wideo, ale zamiast tego skupić się na jednej wiadomości na wideo.

Zasadniczo im krótszy jest Twój film, tym więcej widzów będzie w stanie go utrwalić do końca – co jest kluczowym aspektem zaangażowania. Wprawdzie optymalna długość wideo może się różnić w zależności od kilku czynników, ale z reguły należy starać się tworzyć filmy marketingowe, które trwają około 60 sekund lub krócej.

Dodaj silny akcent do pierwszych kilku sekund

Nie otwieraj filmu z długim i rozciągniętym wstępem. Pierwsze 5 do 8 sekund to czas, w którym wielu widzów decyduje, czy chcą kontynuować oglądanie filmu, czy nie, więc musisz wykorzystać ten czas, aby przekonać ich do pozostania.

Umieszczając silny haczyk w pierwszych kilku sekundach filmu, masz największe szanse, aby tak się stało. Spróbuj dać widzom znać, o czym jest Twój film i w jaki sposób pomoże im to, aby czuli się zobligowani do oglądania go w całości.

Używaj elementów opowiadania historii, aby wywołać reakcję emocjonalną

Emocje są kluczowym elementem filmów marketingowych, ponieważ to one są tym, co skłania widzów do podjęcia działań. Na dodatek są one również powodem, dlaczego niektóre filmy marketingowe są znacznie bardziej angażujące niż inne, a widzowie są bardziej skłonni dzielić się swoimi filmami, jeśli wywołuje to reakcję emocjonalną.

Jednym z najlepszych sposobów wywołania reakcji emocjonalnej jest wykorzystanie elementów opowiadania historii. Ustrukturujcie swoje filmy marketingowe jako historię, a widzowie będą bardziej skłonni czuć się emocjonalnie zaangażowani w jej wynik. To z kolei pozwoli Ci wyzwolić takie emocje jak niespodzianka, humor, podziw, natchnienie i wiele więcej.

Nie próbuj sprzedawać


Próba twardej sprzedaży w filmach marketingowych rzadko kiedy działa, a im bardziej agresywny jesteś, tym bardziej prawdopodobne jest, że zrażasz widzów i rujnujesz swoje zaangażowanie w film. Zamiast tego zawsze powinieneś wybrać łagodniejsze podejście i przekonać użytkowników, że chcą kupić produkt lub usługę, pokazując im, w jaki sposób może im to pomóc.

Pod koniec dnia należy zawsze uważać na to, jak bardzo „twarda” jest Twoja strona, a jeśli wydaje się być na granicy, to prawdopodobnie jest ona zbyt ciężka.

W tym miejscu powinieneś zobaczyć, że to, w jaki sposób strukturyzujesz swoje filmy marketingowe jest znacznie ważniejsze niż to, jak są one nagrywane lub tworzone. Na przykład, możesz nawet zapisywać filmy YouTube przy użyciu programu nagrywającego i tworzyć kompilacje wideo zgodnie z zasadami uczciwego użytkowania. Jeśli dobrze to zorganizujesz, może to być tak samo angażujące jak każdy film marketingowy.

Jedyną rzeczą, którą zdecydowanie należy zrobić, jest śledzenie wyników każdego publikowanego filmu marketingowego. Dane te mogą służyć jako miernik, który można wykorzystać do oceny i analizy swoich filmów marketingowych, aby dowiedzieć się, jak poprawić inne materiały marketingowe.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.