Z roku na rok stale rośnie liczba transakcji bezgotówkowych dokonywanych przez Polaków. Obecnie większość z nas nie nosi przy sobie wcale gotówki, którą z powodzeniem zastępuje karta płatnicza, a nawet sam telefon komórkowy. Aby możliwe było płacenie za produkty i usługi w sposób elektroniczny, dany sklep musi jednak dysponować terminalem płatniczym. W związku z tą tendencją przedsiębiorcy, którzy jeszcze nie wyposażyli swojego sklepu w terminal, poważnie zastanawiają się nad wykonaniem tego kroku. Dlaczego warto uczynić to jak najszybciej?
Jakie korzyści dla firmy wiążą się z posiadaniem terminala płatniczego?
Płatności elektroniczne z roku na rok zyskują na popularności i wszystko wskazuje na to, że taka tendencja zostanie utrzymana. Klienci przyzwyczaili się już, że w dużych sklepach mogą zapłacić kartą, co nie wiąże się z żadnymi dodatkowymi opłatami, jest wygodne, bezpieczne i szybkie. Te sklepy, które nie oferują płatności bezgotówkowych muszą się więc liczyć ze spadkiem zainteresowania – klienci z pewnością chętniej odwiedzą konkurencję oferującą wygodne płatności elektroniczne niż zdecydują się na wyprawę do pobliskiego bankomatu w celu wypłaty gotówki.
Posiadanie terminala płatniczego pozytywnie wpływa także na zyski. Klienci nie ograniczają swoich wydatków jedynie do kwoty, którą w gotówce posiadają w portfelu, lecz są skłonni wydać więcej, gdyż pozwalają im na to nielimitowane płatności elektroniczne. Posiadanie terminala to więc także szansa na zwiększenie zysków oraz zyskania sympatii klientów, którzy nade wszystko cenią sobie wygodę. Wyposażenie firmy w terminal pozytywnie wpływa także na jej wizerunek, który jawi się w oczach odbiorców jako bardziej profesjonalny i nowoczesny. Oferowane w ramach korzystania z terminala dodatkowe możliwości (w tym płacenie rachunków, wypłaty gotówki czy doładowania telefonów) przyciąga nowych klientów, którzy są bardziej skłonni do zrobienia przy okazji zakupów czy skorzystania z oferowanych usług.
Zakup czy wypożyczenie terminala płatniczego?
Jak widać, posiadanie terminala płatniczego wiąże się z wieloma korzyściami. Dostęp do takiego urządzenia możemy uzyskać w dwojaki sposób – poprzez zakup sprzętu na własność lub wypożyczenie terminala na określony okres czasu. W przypadku przedsiębiorców, którzy nie są do końca pewni korzyści związanych z korzystania z tego typu urządzenia, ta druga opcja jest znacznie lepsza. Wypożyczenie terminala doskonale sprawdzi się także w sytuacji, kiedy nie chcemy ponosić wstępnych kosztów i wolimy rozłożyć płatność związaną z korzystaniem z urządzenia na dłuższy czas.
Co więcej, firmy oferujące wypożyczenie terminala w sytuacji awarii aktualnie użytkowanego sprzętu udostępniają od ręki terminal zastępczy, co pozwala zachować ciągłość pracy oraz uniknąć przestojów i utrudnień na czas naprawy urządzenia. Ponadto, w ramach usługi oferowana jest także profesjonalna pomoc specjalistów, którzy skonfigurują sprzęt oraz pomogą w rozwiązaniu wszelkich problemów technicznych, jakie pojawić się mogą w trakcie korzystania z niego.