Prowadzisz działalność w obszarze e-commerce? Jeśli tak, w jaki sposób radzisz sobie z wysyłką produktów do klienta docelowego? Obsługujesz cały proces samodzielnie? Jeśli chcesz usprawnić swoje działania i zoptymalizować czas realizacji zamówienia na rzecz klienta, skorzystaj z usługi co-packing. Zobacz, na czym ona polega i jak może Ci ułatwić życie.
Logistyka w świecie e-commerce ma ogromne znaczenie
Myśląc o rozwijaniu biznesu w świecie e-commerce, najczęściej pod uwagę bierze się kwestie techniczne. Te związane z założeniem e-sklepu, wybraniem platformy do obsługi zamówień, dobrania odpowiedniej domeny czy też pozycjonowaniem i innymi elementami marketingu online. Mają one oczywiście kluczowe znaczenie – zwłaszcza w kontekście pozyskania klienta i doprowadzenia go do momentu, w którym złoży zamówienie.
Pytanie jednak: co dzieje się dalej? Na opłaceniu zakupów przez klienta proces jego obsługi się nie kończy. Wręcz przeciwnie – złożenie zamówienia to najczęściej jego początek. Teraz musi się odbyć to, co najważniejsze, a więc sprawna wysyłka towarów. Od tego, jak szybko dotrą one do klienta i w jakim stanie, zależy w największym stopniu ogólna opinia o współpracy. Jeśli coś po drodze pójdzie nie tak, musisz się liczyć z otrzymaniem negatywnej recenzji. Jeśli takich informacji zbierze się więcej, może się okazać, że klienci coraz rzadziej będą wybierać Twoją ofertę, obawiając się kiepskiej obsługi. To właśnie dlatego warto zadbać o profesjonalną realizację procesów logistycznych.
Co-packing: usługa dodatkowa magazynów, która wychodzi naprzeciw potrzebom e-commerce
Jak w Twoim sklepie internetowym odbywa się wysyłka towarów? Przechowujesz je na własną rękę, a pakowaniem i wysyłką zajmują się bezpośrednio Twoi pracownicy? Takie rozwiązanie ma sens jedynie, jeśli wolumen zamówień jest bardzo niewielki lub gdy potrzebujesz naprawdę rozbudowanego zaplecza logistycznego.
Czy jednak wiesz, że o logistykę zamówień e-commerce może dla Ciebie zadbać wybrane centrum logistyczne? Wbrew pozorom, dobre magazyny oferują nie tylko powierzchnię do składowania towarów, ale także kompleksową obsługę ich pakowania oraz wysyłki. Na tym właśnie polega co-packing.
Co to jest co-packing?
– Co-packing bardzo często jest utożsamiany z konfekcjonowaniem towarów. Choć te pojęcia są ze sobą powiązane, co-packing obejmuje znacznie szerszy zakres usług niż tylko włożenie towarów do pudełka i przygotowanie do ich wysyłki do klienta docelowego e-sklepu. Dlatego tę opcję oferują tylko najlepsze centra logistyczne – wyjaśnia ekspert Cordis Logistic.
W zakresie tej usługi mieszczą się między innymi:
- przepakowanie towarów z opakowań zbiorczych, w których są dostarczane od hurtownika czy producenta, do jednostkowych,
- etykietowanie produktów – niezbędne np. wówczas, gdy konieczne jest na nich umieszczenie informacji w j. polskim,
- wymiana zniszczonych opakowań,
- wspomniane wcześniej konfekcjonowanie produktów,
- kompletowanie zamówień dla poszczególnych klientów, w tym dołączanie do nich np. gratisów czy rachunku,
- foliowanie paczek.
Wszystko po to, aby jak największy ciężar związany z logistyką został przeniesiony z prowadzącego e-sklep na centrum logistyczne. Dlatego, choć korzystanie z takich usług wiąże się oczywiście z dodatkową opłatą, może być bardzo opłacalne dla właściciela sklepu e-commerce. Wówczas ma on możliwość optymalizacji kosztów i czasu dystrybucji przesyłek. Jednocześnie może się on skupić na tym, co najważniejsze, a zatem na pozyskiwaniu klientów oraz ich bieżącej obsłudze, jak również na działaniach handlowych.
Współpraca z dobrym centrum logistycznym, w ramach której dostępny jest co-packing, pozwala:
- skuteczniej zarządzać e-sklepem,
- zoptymalizować procesy logistyczne,
- zaoszczędzić czas,
- zyskać pewność sprawnej i bezpiecznej wysyłki towarów do klienta docelowego.
W efekcie właściciel e-sklepu zyskuje pewność, że jego odbiorcy będą zadowoleni z obsługi, a w rezultacie pozostawią pozytywne opinie o działalności sklepu. Warto więc rozważyć skorzystanie z takiej opcji.