Cyfryzacja postępuje nieubłaganie, a w czasie pandemii nabrała nowych wymiarów. Internet stał się podstawowym źródłem informacji. Daje to wielu firmom doskonałą okazję do pozyskania nowych klientów bezpośrednio poprzez informacje o produktach. Czasy, w których firmy mogły prezentować się wyłącznie poprzez oferty i ceny, już dawno minęły. Obecnie strategiczny content marketing prowadzi do określonego celu i pomaga umieścić ważne przekazy reklamowe. Jednocześnie zwiększa widoczność w wyszukiwarkach, przede wszystkim w Google.
Czym jest marketing treści?
Za terminem „content marketing” kryje się technika marketingowa, za pomocą której treść jest przekazywana w sposób informacyjny, edukacyjny i rozrywkowy.
Odpowiednio zaprojektowane atrakcyjne treści i obrazy są zaprojektowane tak, aby wzbudzały emocje i są doskonale dopasowane do grupy docelowej. W ten sposób przekonują o produktach lub usługach firmy. Głównym celem content marketingu jest pozyskiwanie klientów. Poza pozyskiwaniem klientów strategie content marketingowe mogą być wykorzystywane w szczególności do poprawy lub zmiany wizerunku firmy oraz zwiększenia poziomu świadomości marki, lub produktu. Dowiedz się więcej na https://www.oxide.pl/content-marketing/
Tym różni się content marketing od klasycznych działań reklamowych, takich jak reklamy, banery czy ulotki reklamowe, które zazwyczaj skupiają się na pozytywnej prezentacji producenta i jego produktów. Zamiast tego dostarczane są przydatne i wartościowe informacje. W ten sposób tworzy się wartość dodaną dla zainteresowanego, którą otrzymuje całkowicie bezpłatnie.
Jak działa zasada marketingu treści?
Zasada content marketingu opiera się na trzech elementarnych filarach: informacja, edukacja i rozrywka. Ważne jest, aby koordynować treści, które mają być rozpowszechniane w tych trzech elementach konstrukcyjnych. Celem jest przyciągnięcie określonej grupy odbiorców i przekonanie ich do firmy, produktu lub usługi. Niezbędne jest wezwanie do działania na końcu treści, gdzie prosi użytkownika o samodzielne podjęcie działania. Cel zostaje osiągnięty w momencie zakupu produktu lub złożenia zamówienia.
SEO — optymalizacja pod kątem wyszukiwarek
Jednak samo tworzenie treści nie wystarczy — treści muszą być również odnajdywane i rozpowszechniane.
Ważnym elementem wyszukiwania w Google jest integracja odpowiednich słów kluczowych, czyli optymalizacja pod kątem wyszukiwarek „Search Engine Optimization” (SEO). Jednak zwykłe połączenie słów kluczowych nie przynosi pożądanego efektu. Wręcz przeciwnie — zazwyczaj jest klasyfikowane jako „spam słów kluczowych” i ignorowany przez inteligentne roboty wyszukiwania. Natomiast, jeśli słowa kluczowe są zawarte w atrakcyjnie sformułowanym i informacyjnym tekście, mogą przenieść stronę www na pierwszą stronę wyników wyszukiwania.
Wpisy i reklamy w social mediach
Idealne do dalszego marketingu są biuletyny wysyłane e-mailem do osób z istniejącej listy dystrybucyjnej.
Bardzo skuteczne są również wpisy w mediach społecznościowych — na Facebooku, Twitterze czy Instagramie. Kampanie social media można wspierać reklamami na Facebooku lub reklamami o wysokim zasięgu, takimi jak „Google Ads”. W aktywny rozpowszechnianiu treści mogą również pomóc influencerzy, tacy jak blogerzy, celebryci, tworzący podcasty, lub mający kanały w mediach społecznościowych. Miarą skuteczności strategii content marketingowej jest nie tylko sprzedaż, ale także liczba polubień, komentarzy i udostępnienia postów.
Dlaczego content marketing stał się tak ważny?
Przed rewolucją cyfrową, firmy miały pełną kontrolę nad tym, co widzą ich klienci. Nacisk kładziono na reklamę i oferty. Obecnie sposób komunikacji znacznie się różni. Klienci sami decydują, co chcą przeczytać, bo od następnej informacji dzieli ich tylko jedno kliknięcie.
Dotyczy to również liczby stron internetowych. Obecnie na całym świecie istnieje około 2 miliardy stron internetowych – liczba ta rośnie każdego dnia. W związku z tym niezmiernie ważne jest wyróżnienie się z tłumu. Wiele firm już dostrzegło kluczową rolę, jaką odgrywa dobry content marketing i aktywnie go realizuje.
Marketing treści oferuje firmom wiele możliwości i rozwiązań. Dopasowana do grupy docelowej strategia marketingowa umożliwia nawiązanie dialogu z klientem na wczesnym etapie, a tym samym pośrednio wpływa na jego zachowania zakupowe.