Branża IT czeka na Ciebie. Koniec wymówek! Poznaj 3 sprawdzone sposoby, aby pewnie stawiać pierwsze kroki w branży IT. Przekonaj się, że wszystko jest dla ludzi, a jedna decyzja o zmianie zawodu bądź też zyskaniu nowych umiejętności, może całkowicie i oczywiście pozytywnie odmienić Twoje życie.
Zaplanuj swoją drogę
Przejrzyj trendy w branży IT, poczytaj, gdzie jest aktualnie największe zapotrzebowanie. W ten
sposób odkryjesz, które zawody i specjalizacje mają największą szansę na stabilną zawodową
przyszłość. Weź pod uwagę swoja aktualną wiedzę – w tym też np. poziom znajomości języka
angielskiego – w ten sposób będziesz mógł oszacować też, ile czasu będziesz potrzebować na
poszerzenie swojej wiedzy czy też na przekwalifikowanie się. Pamiętaj, że od razu Rzymu nie
zbudowali, więc i Ty nie będziesz w stanie wykreować swojej kariery z dnia na dzień. Daj sobie czas i
uzbrój się w spore pokłady cierpliwości. Systematyczność i wytrwałość zagwarantują Ci najwięcej
korzyści.
Zapisz się na kurs
Kiedy już etap planowania masz za sobą, to teraz możesz skupić się typowo na poszukiwaniu
sposobów, aby zdobyć wiedzę z wybranej przez siebie dziedziny. Możesz wziąć pod uwagę
rozwijający się rynek kursów internetowych, aby bez wychodzenia z domu zyskać niezbędne
umiejętności. Dobrym przykładem jest kurs Java od podstaw, szkolenie UX designer czy kurs game
developer.
Oczywiście kurs to początek, a nie jedyna ścieżka Twojego doskonalenia się – bierz udział w
konferencjach, dołącz do grup na Facebooku o tematyce Java czy typowo skierowanych dla osób
rozpoczynających swoją karierę w tej dziedzinie, odwiedzaj fora tematyczne, czytaj artykuły, zadawaj
pytania i analizuj prace innych. Wszystko to na pewno zaprocentuje.
Zacznij pracować jako freelancer
Kolejnym etapem na Twojej drodze do zostania specjalistą IT jest oczywiście nabycie doświadczenia.
W tym celu możesz postarać się o staż czy płatne praktyki w jakiejś agencji czy firmie. Alternatywną
drogą jest też zostanie freelancerem. Stwórz własną stronę internetową, a następnie portfolio, dodaj
ogłoszenia w Social Mediach i w serwisach ze zleceniami. Zwróć szczególna uwagę na LinkedIn.
Mimo że na początku pewnie Twój cennik nie będzie tak imponujący, jakbyś chciał, to jednak
zyskasz coś niezwykle cennego – doświadczenie. Będziesz mógł też pochwalić się przed przyszłym
pracodawcą wcześniejszymi realizacjami, co na pewno będzie sporym atutem podczas rozmowy
kwalifikacyjnej.