Wszelkiego rodzaju targi przeprowadzane są po to, by zdobyć nowych klientów. Stoiska wystawowe powinny zatem być konstruowane w taki sposób, by zachęcać do ich odwiedzenia. Jak zrobić to skutecznie? Na to pytanie odpowiadamy w naszym artykule.
Po pierwsze – solidna i praktyczna konstrukcja
Tworzenie stoiska targowego warto rozpocząć od skompletowania odpowiednich materiałów. Przede wszystkim warto postawić na gotową oprawę. Co należy przez to rozumieć? Najlepiej sprawdzają się gotowe stoiska wystawowe. Dostępne są one w wariantach modułowych. Poszczególne elementy stoiska można dowolnie układać i modyfikować, dostosowując do potrzeb danej ekspozycji. Wysokiej jakości stoiska wystawowe mają wiele zalet. Przede wszystkim posiadają lekką konstrukcję, dzięki czemu można je stosować na wszelkich targach, promocjach, a nawet podczas sprzedaży wyjazdowej. Transport stoiska nie generuje bowiem żadnego problemu. Poza tym niektóre modele posiadają wbudowanie oświetlenie LED wysokiej jakości, co ułatwia odpowiednie wyeksponowanie stoiska na tle innych. Stoiska wystawowe mogą mieć przy tym dowolną grafikę, która wykonywana jest drukiem odpornym na UV. Co również istotne, gotowe stoiska wystawowe łatwo rozłożyć i zmontować, więc można je rozstawić niemal przed samym otwarciem targów.
A jak powinno wyglądać stoisko wystawowe?
Przy tworzeniu stoiska wystawowego warto wziąć pod uwagę przede wszystkim potrzeby i oczekiwania naszej grupy docelowej. Stoisko ma bowiem niewątpliwie przyciągnąć klientów z danej branży, o określonym profilu wiekowym, zainteresowaniach i tak dalej. Warto zatem wyeksponować to, co szczególnie przyciągnie ich oko. Należy również nie przesadzać z liczbą elementów widocznych na stoisku. Zbyt ascetyczne stoiska mogą zniechęcić klientów do ich odwiedzenia. Taki sam efekt mogą jednak wywołać stoiska, które są przeładowane różnościami. Odwiedzający poczują się bowiem przytłoczeni. Tymczasem ich wzrok ma być skierowany na określone miejsce całej ekspozycji. Osoby konstruujące stoiska wystawowe stosują wiele ciekawych zabiegów na przyciągnięcie klientów. Jeżeli grupą docelową są ludzie młodzi, często na przykład korzysta się z kodów QR, które prowadzą odbiorce do określonej oferty albo jej szczegółów.
Najważniejsze to zerwać ze sztampą
Aby stworzyć wyjątkowe stoiska wystawowe należy unikać nadto standardowych i oklepanych rozwiązań. Najlepiej bowiem sprawdza się to, co oryginalne, nietypowe i wyjątkowe. Warto pomyśleć o tym, co może zaskoczyć odbiorców i co pozostanie w ich głowach na długo po zakończeniu targów.