Maksymalizacja zysków ze sprzedaży wymaga zoptymalizowania polityki cenowej sklepu w taki sposób, aby zaoferować klientom sklepów internetowych możliwie najkorzystniejszej oferty, przy zachowaniu odpowiednio wysokiej marży. Dane niezbędne do tego, aby móc przygotować taką ofertę, można pozyskać od ręki dzięki automatycznym narzędziom do analizy cen e-commerce. Informacje dostarczane przez narzędzia do śledzenia cen e-commerce możemy podzielić na trzy obszary. Dowiedz się, o jaką wiedzę na temat rynku będziesz bogatszy dzięki tym systemom.
Analiza rynku
Absolutną podstawą funkcjonalności i możliwości narzędzi jest monitoring cen produktów, który pozwala ocenić konkurencyjność cenową Twojego sklepu. Oprócz tego dowiesz się również, które e-commerce’y mają w ofercie te same produkty, a także za pośrednictwem jakich kanałów je sprzedają (np. Google Shopping, Allegro, Ceneo) i jaką politykę cenową ustalają w poszczególnym kanale. Dzięki temu ocenisz swoją konkurencyjność cenową nie tylko na całym rynku, ale także w poszczególnych kanałach sprzedaży i dostosujesz politykę ustalania cen tak, aby w każdym kanale osiągać zakładane cele.
Analiza konkurencyjnych e-commerce’ów
Narzędzia do śledzenia cen e-commerce umożliwiają także monitorowanie konkurencji i zweryfikowanie, które sklepy mają najbardziej zbliżoną ofertę do Twojej. W ten sposób dowiesz się, jak wyglądają różnice cen pomiędzy poszczególnymi kategoriami produktów – które kategorie są u Ciebie tańsze, a które droższe. Jest to skuteczny sposób na poznanie polityki cenowej swojej najbliższej konkurencji i podjęcie działań, które pozwolą stać się bardziej konkurencyjnym.
Na podstawie zebranych danych możesz także podejmować akcje marketingowe, np. wzmożoną promocję, dzięki której przyciągnie do siebie większą liczbę klientów.
Dostępność produktów w konkurencyjnych sklepach
Dostępność produktów w wielu sytuacjach okazuje się wręcz kluczowa w ustalaniu cen. Funkcjonalne narzędzia mają opcję wyświetlania wyłącznie tych ofert, które aktualnie są dostępne lub jednoczesne wyświetlanie ofert dostępnych i niedostępnych, w których występuje chwilowy brak towaru. Dlaczego ta funkcja jest tak pomocna?
Wyobraź sobie, że Twoim celem jest osiągnięcie najwyższej pozycji w rankingach porównywarek cenowych, czyli zaoferowanie klientom najtańszej oferty na rynku. Aktualnie Twoje oferta jest trzecia, dlatego musiałbyś obniżyć cenę, żeby przeskoczyć o dwie pozycje. Jeśli jednak da sklepy, które oferowały tańsze produkty, wyprzedały asortyment, a wtedy to Twoja oferta będzie de facto najtańszą. Co w takiej sytuacji? Zamiast obniżać cenę, możesz zachować jej aktualną wysokość, a nawet delikatnie ją podnieść, tak aby zbliżyć się do kolejnej oferty w rankingu. Wówczas nie tylko przyciągniesz do siebie klientów, którzy szukają najniższej ceny, ale tez zwiększysz zysk ze sprzedaży poprzez podniesienie marży.
Zdecyduj się a automatyczny monitoring cen i zwiększaj zyski
Jak widzisz, różnorodność informacji, jakie możesz zebrać dzięki narzędziom do monitoringu cen, jest olbrzymia. Równie szeroki jest wachlarz możliwości, jakie dają Ci w kontekście ustalania cen. Żaden inny sposób nie pozwoli Ci tak skutecznie zwiększać zysków tylko za pomocą regulowania wysokości cen.