Rosnąca w siłę konkurencja nie ułatwia życia przedsiębiorcom. Rywalizacja o klienta przybiera niespotykane dotąd poziomy. Szansę na wyróżnienie i stabilne zyski mają te firmy, które wdrożą efektywną strategię dotarcia do nowych klientów. Jej filarem pozostaje dziedzina SEO, w której wyraża się gigantyczna popularność Internetu. Pozycjonowanie stron przynosi doskonałe rezultaty, jeśli jest prowadzone w przemyślany i zaplanowany sposób. Co należy zrobić, aby pozycjonowanie strony firmowej okazało się najlepszą inwestycją marketingową?
SEO – filary skutecznego pozycjonowania
Skuteczne pozycjonowanie stron składa się z kilku elementów. Fundamentalne znaczenie ma analiza słów kluczowych i modyfikacja lub tworzenie nowych treści z wykorzystaniem fraz wpisywanych w Google przez użytkowników. Ważne, aby w pozycjonowaniu korzystać zarówno z fraz bardzo popularnych, jakie pojawiają się u każdej firmy z tej samej branży, jak i niszowych o niskim search volume. Delegując pozycjonowanie stron do firmy zewnętrznej, otrzymujemy na wstępie profesjonalną analizę strony pod kątem wymogów SEO. Specjaliści sprawdzają treści na stronie, duplikacje, czas ładowania się strony, linkowanie wewnętrzne, kod itp., generując raport końcowy z sugestiami miejsc do poprawy. Akceptacja nowych wytycznych przez przedsiębiorcę rozpoczyna proces optymalizacji SEO. Często konieczne stanie się napisanie nowych treści – artykułów branżowych, opisów produktów i kategorii, a także uzupełnienie meta title, descripton i alt-ów zdjęć. Prace mają charakter etapowy, realizując założenia przygotowanego uprzednio planu działania. Niezwykle istotnym elementem usługi okazuje się ciągły monitoring i raportowanie postępów. Weryfikacja skuteczności przyjętej strategii to obowiązkowy składnik pozycjonowania skoncentrowanego na wynikach. Efekty powinny być widoczne w ciągu kilku tygodni od zakończonych działań SEO na stronie.
Pozycjonowanie stron, oprócz typowych działań on-page, obejmuje również czynności prowadzone poza strukturą strony firmowej. W ramach procesów off-page znajdziemy przede wszystkim budowę odnośników zewnętrznych i promowanie marki poprzez inne kanały komunikacji – media społecznościowe lub wizytówkę Google Moja Firma.
Pozycjonowanie stron – outsourcing gwarancją sukcesu
Zakres prac związanych z pozycjonowaniem wymaga ogromnej wiedzy, doświadczenia i nakładów czasowych. Efekty w pełni uzasadniają poczynione inwestycje. Pozycjonowanie stron przyciąga klientów do serwisu, dając im możliwość zapoznania się z usługami i produktami. Niewidzialność w Internecie nikomu nie przyniesie zysków. Najlepsza oferta zginie w tłumie, jeśli przedsiębiorca nie zapewni właściwej ekspozycji swoich usług i produktów, dając się zauważyć nowym klientom. Pozycjonowanie stron warto prowadzić we współpracy z profesjonalistami. Właściciele firm zainteresowani poprawą swojej widoczności w sieci powinni zacząć od zapoznania się z ofertą na stronie pro-pozycje.pl. Pozycjonowanie daje znakomite rezultaty, dlatego warto poświęcić mu więcej uwagi.
Artykuł powstał we współpracy z firmą Pro Pozycje.