Jak zarabiać na dropshippingu?

Dropshipping na przestrzeni ostatnich lat cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Swoją popularność zawdzięcza temu, że w celu sprzedaży produktów nie musisz ich fizycznie posiadać, ponieważ do Klienta trafiają one bezpośrednio z hurtowni, z którą Ty podpisałeś umowę. Ciekawy sposób na zarobek, prawda?

Początki dropshippingu.

W ramach dropshippingu możesz sprzedawać praktycznie każdy produkt. Zanim jednak zdecydujesz się na konkretny towar, zastanów się, czy jego sprzedaż będzie opłacalna. Zwróć uwagę, na jaki towar jest największe zapotrzebowanie na rynku. Możesz również przeanalizować przyszłe trendy sprzedażowe.

Jeśli nie posiadasz wystarczająco dużo miejsca na produkty, które Klient zareklamuje, warto zdecydować się na sprzedawanie nieco mniejszych towarów. Wtedy, gdy Klient odeśle dany produkt do reklamacji, Ty będziesz w stanie go przechować. Jeśli już mówimy o reklamacji – zwróć uwagę na to, które towary są najczęściej odsyłane przez Klientów. Z reguły są to ubrania i buty, więc jeśli nie chcesz otrzymywać wielu reklamacji, może warto zainteresować się jakimś innym produktem.

Jeśli wybierzesz już towar, który zamierzasz sprzedawać, kolejnym krokiem będzie określenie grupy docelowej, do której skierujesz produkt. Dzięki określeniu ich wieku, płci, miejsca zamieszkania, czy pozycji społecznej będziesz mógł lepiej przygotować działania marketingowe. Dowiesz się m.in., czy reklama Twojego sklepu powinna pojawić się na Facebooku, Instagramie, czy może za pośrednictwem innego kanału komunikacji.

Jeśli Twoje miesięczne zarobki nie przekraczają połowy stawki minimalnej określonej w danym roku, nie musisz zakładać firmy i płacić składek ZUS. Będziesz jedynie prowadzić działalność nieewidencjonowaną. Hurtownie najczęściej jednak podejmują współpracę z firmami, a nie z osobami prywatnymi. Możesz jednak poszukać hurtowni, która zgodzi się na taką współpracę. Pamiętaj, że prowadząc dropshipping konieczne jest płacenie podatków.

Jeśli już podejmiesz decyzję, jakie towary będziesz oferować, przyszła pora na wybór dostawcy. Dystrybutor, jakiego wybierzesz powinien posiadać szeroki wybór produktów oraz oferować atrakcyjne warunki sprzedaży. Przed podpisaniem umowy, dokładnie przeczytaj jej warunki. Niestety na samym początku prawdopodobnie nie będziesz mógł liczyć na rabaty.

Krok 2: Założenie sklepu internetowego.

Wybrałeś dystrybutora? Jeśli tak, przyszła pora na założenie sklepu internetowego. To właśnie dzięki niemu będziesz mógł sprzedawać towary otrzymane od dostawcy. Podczas tworzenia sklepu internetowego bardzo ważny jest jego wygląd, ciekawe treści, szybkość ładowania strony, czy działania marketingowe. Jeśli Twój budżet jest niewielki, możesz skorzystać z platform, które oferują tworzenie sklepów internetowych.

Jest jeszcze inny sposób, dzięki któremu możesz sprzedawać produkty. Mamy na myśli niezależne platformy sprzedażowe, do których należą Allegro, Amazon, czy OLX. Klienci doskonale znają te platformy, więc nie musisz martwić się, że nie trafią na stronę Twojego sklepu internetowego. Wybierając sprzedaż za pośrednictwem Allegro, pamiętaj aby dropshipping odbywał się zgodnie z prawem – zadbaj o politykę zwrotów, regulamin, czy reklamację.

Krok 3: Prowadzenie działań marketingowych.

Jeśli zdecydujesz się na własny sklep internetowy, marketing będzie odgrywał tutaj kluczową rolę. Jak wcześniej wspomnieliśmy, określenie grupy docelowej pozwoli Ci na przygotowanie skutecznych działań marketingowych. Do przykładowych takich działań należy reklama za pośrednictwem:

  • Facebook Ads;
  • Google Ads;
  • social media;
  • blogu firmowego;
  • współpracy z influencerami, vlogerami, czy blogerami;
  • optymalizacji sklepu pod kątem SEO;
  • e-mail marketing.

Możesz również postawić na ogłoszenie w lokalnej gazecie, czy reklamę w formie ulotek. Działania marketingowe z pewnością zwiększą ruch na stronie Twojego sklepu, a to z kolei przyczyni się do zwiększenia ilości potencjalnych Klientów.

Jeśli Klienci trafią już na stronę Twojego sklepu warto sprawić, aby zechcieli kupić dany produkt. W tym celu możesz zastosować zwroty call to action, które nakłonią potencjalnego Klienta do zakupu. Do takich zwrotów należą m.in. zobacz, kup teraz, skorzystaj itd. Są to zwroty, które skłaniają do podjęcia jakiegoś działania, a w przypadku Twoich Klientów – do zakupu danego produktu.

4. Zarabianie na dropshippingu.

Aby móc zarabiać na dropshippingu wystarczy, że odkupisz od swojego dostawcy towar po cenie hurtowej, który później sprzedaż po cenie detalicznej. Różnica między ceną, jaką zapłacisz u dystrybutora, a ceną, jaką ustalisz to Twój zysk. Nie ustalaj jednak zbyt wygórowanych cen, ponieważ nie przyciągną one wielu Klientów. Na samym początku możesz nawet ustalić ceny niższe niż u konkurencji.

Do zalet dropshippingu należą:

  • mniejsze koszty prowadzenia działalności – nie musisz posiadać własnego magazynu, czy zatrudniać osób realizujących pakowanie, czy nadawanie paczek;
  • krótszy czas dostawy produktów do Klientów;
  • brak konieczności inwestowania w produkty, które później będą przechowywane w magazynie;
  • mniejsza ilość obowiązków ograniczająca się głównie do prowadzenia sklepu i działań marketingowych.

 

Z kolei do wad dropshippingu należą:

  1. konieczność przechowywania zareklamowanego towaru;
  2. brak pewności, czy dany produkt znajduje się w hurtowni;
  3. brak pewności, czy dostawca wywiąże się ze zlecenia w określonym czasie.

Aby uniknąć sytuacji, w której Klient zamówi produkt, po czym okaże się, że nie ma go na stanie w hurtowni możesz skorzystać z opcji WMS, czyli programu służącego do zarządzania towarami znajdującymi się w magazynie. Pozwoli Ci to na aktualne sprawdzanie, czy dany produkt jest dostępny, a co za tym idzie – uniknięcie rezygnacji z zamówienia przez Klienta.

Kolejną przeciwnością, jaką możesz napotkać jest brak możliwości identyfikacji paczki przez Klienta. Hurtownie bardzo często wysyłają przesyłki, na których nie znajduje się nazwa danego sklepu. Możesz więc poprosić dystrybutora, aby zamieszczał logo Twojego sklepu na paczce.

Jeśli natomiast korzystasz z kilku hurtowni, może dojść do sytuacji, w której Klient za przesyłkę będzie musiał zapłacić naprawdę dużo i w dodatku dostanie kilka różnych paczek. W tym celu możesz pokryć koszty dostawy chociaż z jednej hurtowni, albo poprosić, aby dystrybutorzy wysłali zamówione produkty do jednego dostawcy, który zapakuje wszystko w jedną przesyłkę.

Dropshipping – podsumowanie

Jak widać zarabianie na dropshippingu jest możliwe. Wystarczy, że wybierzesz rzetelnego dostawcę, określisz grupę docelową, zadbasz o działania marketingowe i dobrą obsługę Klienta. Jeśli chcesz zarabiać w Internecie, dropshipping jest zdecydowanie jednym z lepszym pomysłów.

Więcej informacji na temat tego jak „jak zarabiać na dropshippingu” znajdziesz pod tym adresem: https://blog.sky-shop.pl/zarobki-w-dropshippingu-wszystko-co-musisz-wiedziec/

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.