Lead generation to niezwykle rozpowszechnione zjawisko, które łączy w sobie umiejętność wykorzystania strategii, narzędzi i technologii marketingowych. Dzięki temu dba się o wzrost zainteresowania konkretną ofertą, zdobywanie informacji kontaktowych oraz tworzenie rozbudowanej bazy klientów. Kluczowe jest to, aby pozyskiwaniem leadów zajmowali się doświadczeni profesjonaliści z zakresu performance marketing.
Lead generation – co to tak właściwie jest?
Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, czym tak właściwie jest lead generation. Wypadałoby to jak najszybciej zmienić, aby skutecznie zatroszczyć się o własne interesy i zyskać szerokie grono odbiorców na oferowane produkty oraz usługi. Leady mogą być rozpatrywane na wiele różnych sposobów, ale warto je podzielić na trzy podstawowe formy:
- powiązane z osobami, u których zainteresowanie konkretną ofertą trzeba najpierw rozbudzić. Można do tego wykorzystać innowacyjne kanały komunikacyjne, sprawdzone strategie marketingowe, itd. W tym przypadku nie wymaga się natychmiastowych działań, a klient jest nastawiony na wzbudzenie zainteresowania w nieco dłuższej perspektywie,
- powiązane z osobami, które znajdują się w określonej grupie docelowej i interesują się daną ofertą, ale w aktualnym momencie nie zamierzają z niej skorzystać,
- powiązane z osobami, które mogą wygenerować największą sprzedaż. W tej kategorii bazuje się na szybkich i zdecydowanych reakcjach.
Jak widać jest to dość skomplikowane, dlatego generowanie leadów warto zlecić renomowanym agencjom. Czasami lepiej zainwestować w to nieco więcej pieniędzy, ale za to mieć pewność, że kolejne kroki zostaną wykonane na najwyższym z możliwych poziomów.
Generowanie leadów – jak się za to zabrać? Porady
Generowanie leadów powinno być poprowadzone w sposób przemyślany i jak najbardziej rzetelny. W tym celu wykorzystuje się m.in. bazy e-mailingowe, newslettery, strony docelowe, aplikacje umieszczone w szeroko rozumianych mediach społecznościowych i formularze, które za główny cel stawiają sobie konwersję. Warto przeanalizować wszystkie wspomniane wyżej rozwiązania i na tej podstawie wybrać dla siebie te najkorzystniejsze. Wpływ na ostateczną decyzję będzie mieć m.in. charakter prowadzonej działalności, dlatego należy to skonsultować z wykwalifikowanymi specjalistami.
Jak pozyskiwać leady sprzedażowe? O czym warto wiedzieć?
Pozostało zastanowić się nad tym, jak pozyskiwać leady sprzedażowe? Jeśli ktoś nie ma w tym zakresie odpowiednich umiejętności może napotkać po drodze na pewne problemy i przeszkody. Da się je jednak skutecznie ominąć. Wystarczy zdecydować się na następujące działania:
- metoda Google Ads – gwarantuje natychmiastowe efekty, a całość opiera się na płatnych wyświetleniach w sieci reklamowej,
- pozycjonowanie SEO – na efekty można czekać nawet kilka tygodni lub miesięcy, ale za to będą bardzo satysfakcjonujące. Generuje to zdecydowanie większy ruch na prowadzonej witrynie internetowej.
To dwie najpopularniejsze metody, których nigdy nie powinno się lekceważyć. Alternatywą są notyfikacje push, które charakteryzują się małą inwazyjnością z punktu widzenia potencjalnych klientów i skutecznie wypierają dotychczasowy e-mail marketing.