Wyobraź sobie, że ktoś po raz pierwszy odwiedza Twoją stronę internetową. Trafił na nią, bo szuka oferowanych przez Ciebie produktów. Firm proponujących asortyment podobny do Twojego działa bardzo wiele zarówno w sieci, jak i stacjonarnie. Musisz więc zadbać o wiele kwestii, aby przekonać daną osobę do wyboru swojej oferty. Co decyduje o tym, że konsumenci przelewają pieniądze za produkty lub usługi na Twoje konto bankowe, a nie konkurenta? Między innymi kondycja strony internetowej. Jaka więc powinna być witryna firmy? Przeczytaj artykuł i sprawdź!
Design strony, który pozwala na intuicyjną podróż
Twoja strona powinna być intuicyjna w obsłudze. Osoba, która ją odwiedza, nie może się zastanawiać, gdzie kliknąć, aby znaleźć interesujące ją informacje. Dlatego układ witryny, treści, grafik i fotografii musi być przejrzysty. Nie może blokować kolejnych kroków użytkownika i wywoływać u niego frustracji związanej z tym, że odwiedzając kolejne zakładki, jedynie stracił czas, bo ich nazwy okazały się mylące.
Jeśli klient zgubi się, wędrując po stronie i nie znajdzie odpowiedzi na pytanie, dlaczego powinien wybrać produkt Twojej firmy, możliwe, że szybko opuści witrynę. Dodatkowo porzuci ją z poczuciem niezaspokojenia swoich potrzeb, prawdopodobnie wybierze artykuł konkurencji i już do Ciebie nie wróci.
Na intuicyjnej stronie użytkownik nie zadaje pytań typu: gdzie znajdę informację o sposobie dostawy i jej cenie? Jak wrócić na stronę główną? Do której kategorii przyporządkowano konkretny produkt? Bez względu na to, gdzie w danym momencie znajduje się osoba, powinien wiedzieć, jak dotrzeć do innego interesującego go miejsca w witrynie.
Treści, które przekonują do zakupu
Konsumenci mogą być zainteresowani danymi produktami lub usługami, jednak nie wiedzieć jeszcze, która z firm zapewni im najlepsze artykuły. W związku z tym szukają wiarygodnych informacji o markach i tym, co one oferują. Wówczas nie ograniczają się do obejrzenia zdjęć przedstawiających dany produkt. Poświęcają uwagę tekstom, które go opisują. Dlatego treści są tak ważne podczas tworzenia strony internetowej. To z nich między innymi czytelnik wnioskuje, czy konkretna marka będzie dobrym wyborem.
Gdy użytkownik trafia na Twoją witrynę, masz niewiele czasu, by go przekonać do pozostania. Jeśli niczego nie zrozumie z podanych informacji lub zetknie ze ścianą tekstu, prawdopodobnie opuści stronę i przejdzie do bardziej przekonującej konkurencji.
Tworząc treści, pamiętaj, że Twój potencjalny klient nie przyswaja ich w identyczny sposób jak tych przedstawionych na papierze. Nie czyta, ale raczej skanuje wzrokiem. W treści zagłębia się wtedy, gdy konkretny temat bardzo go intryguje i nie znalazł gdzie indziej danych informacji.
W tekstach przeznaczonych na stronę firmy przedstaw korzyści, które osiągnie klient po skorzystaniu z oferty. Na przykład jeśli proponujesz produkty spożywcze dla osób dbających o linię, napisz, że dany produkt ma jedynie 20 kcal, więc można go jeść do syta, nie martwiąc się o swoją figurę.
Pamiętaj, by treści były nie tylko perswazyjne, lecz także zawierały słowa kluczowe, czyli wpisywane przez użytkowników w Google podczas poszukiwania artykułów.
Dane użytkowników, które są całkowicie bezpieczne
Na nieintuicyjnej w obsłudze i pozbawionej przekonujących treści stronie użytkownik pozostanie być może pół minuty. Jeśli jednak nie zadbasz o bezpieczeństwo danych w witrynie, odwiedzający zapewne odejdzie z niej po upływie kilku sekund. Strona internetowa powinna zapewniać ochronę informacjom podawanym przez klientów. Trudno oczekiwać, że ktokolwiek kupi produkt, wypełni formularz kontaktowy, zapisze się na newsletter czy zarejestruje konto w niezabezpieczonej witrynie. Dlatego konieczne zainstaluj protokół sieciowy SSL, który szyfruje dane w sieci i gwarantuje poufność komunikacji między serwerem a użytkownikiem. Witryny niemające certyfikatu SSL Google określa jako niebezpieczne.
Niełatwo stworzyć stronę internetową, którą użytkownicy będą często odwiedzali, spędzali na niej mnóstwo czasu, przeglądali z przyjemnością produkty i je kupowali. Jeśli więc nie uważasz się za specjalistę w kwestii witryn online lub szukasz agencji tworzącej strony internetowe w Lublinie, sprawdź ofertę IBIF: https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe. Intuicyjna, bezpieczna i wypełniona perswazyjnymi tekstami strona przyciągnie klientów i zatrzyma ich na dłużej niż tylko kilka sekund.