Analiza SEO strony internetowej – na czym polega i jak przebiega?

Analiza strony internetowej pod kątem jej optymalizacji czy pozycji w wyszukiwarce Google to sposób na potencjalne zwiększenie liczby jej odbiorców i zmaksymalizowanie zysków. Czy wiesz, czym jest audyt SEO i jakie ma znaczenie? Na czym polega badanie strony internetowej?

Analiza strony internetowej pod kątem SEO – do czego właściwie służy?

Analiza strony internetowej jest nie tyle pojedynczą czynnością, co raczej procesem zbierania, mierzenia i analizowania różnych parametrów działania strony internetowej – także pod kątem pozycjonowania, czyli działań SEO. Na nic nie przyda Ci się pięknie zaprojektowana strona internetowa, jeżeli nie będzie na niej żadnego ruchu lub która nie będzie generować żadnych zysków.

Analiza strony pod kątem pozycjonowania służy więc zbadaniu, czy serwis jest „przyjazny” wyszukiwarkom, czy też warto na nim jeszcze pewne kwestie poprawić pod kątem SEO. Wszystko to by sprostać rosnącym oczekiwaniom robotów wyszukiwarki jak i Internautów – potencjalnych klientów.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to właśnie opisany powyżej proces analizy strony internetowej pod kątem wielu technicznych parametrów. Wśród nich znajdziemy np. szybkość ładowania strony. Potencjalny klient z pewnością nie będzie czekał, aż strona się załaduje. Analiza stron internetowych służy więc wykryciu potencjalnych problemów, które mogą zniechęcić odbiorców do korzystania ze strony. Audyt SEO obejmuje badanie nie tylko pozycji w wyszukiwarkach internetowych, ale także wszystkich najważniejszych kwestii dla pozycjonowania, czyli m.in.:

  • Meta-tagów,
  • Struktury nawigacji wewnętrznej,
  • Budowy treści w serwisie,
  • Struktury nagłówków Hx,
  • Profilu linkowego badanej domeny,
  • Szybkości działania witryny,
  • Dostosowania strony pod katem urządzeń mobilnych,
  • I wielu innych.

Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google – o co chodzi?

Audyt strony internetowej sprawdza aspekty techniczne, jak np. optymalizacje grafik, meta-tagi czy klikalność. Istotne jest jednak to czy wyciągniemy z niego właściwe wnioski i rozpoczniemy kompleksowe prace mające na celu zniwelowanie wszystkich wykrytych niedogodności. Nawet najlepiej przygotowana strona internetowa będzie bezużyteczna, jeżeli nikt jej nie zauważy. Aby to zauważenie było możliwe spośród milionów stron podobnych do Twojej, ważne jest pozycjonowanie w najpopularniejszych wyszukiwarkach.

Dzięki wysokiej pozycji konkretnej witryny, potencjalny odbiorca łatwo odnajdzie naszą stronę. By to było możliwe optymalizacja strony musi być jak najlepiej dostosowana do aktualnych wymogów wyszukiwarek. Jednym z najważniejszych działań off-site przy zwiększaniu widoczności strony w wyszukiwarce Google jest link-building. Co to jest link building? Mówiąc najprościej, jest to pozyskiwanie linków zewnętrznych, które kierują do danej strony, promując ją. Im więcej posiadanych wartościowych linków, tym wyższy jest ranking strony w wynikach wyszukiwania.

Jeśli temat jest dla Ciebie interesujący zapraszamy do odwiedzin strony – https://www.sempire.pl/pozycjonowanie-warszawa.html i poznania szczegółów dotyczących pozycjonowania stron w Warszawie i nie tylko.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.