Choć istnieje wiele sklepów franczyzowych, które są znane w całej Polsce, tak jak np. Żabka, ze względu na szeroko zakrojoną kampanię marketingową, to niezbędna jest dodatkowa zachęta dla klientów do korzystania z ich oferty.
Wchodząc na określony rynek, np. w małym mieście, jako franczyzobiorca, trzeba się liczyć z tym, że przekonanie klientów do swojego punktu handlowego będzie trudne ze względu na ich przyzwyczajenia. Na szczęście istnieją sposoby, dzięki którym można sobie z tym problemem poradzić.
Promocja sklepu franczyzowego w mediach społecznościowych
Coraz więcej osób korzysta z mediów społecznościowych. Można je w związku z tym użyć do celów promocyjnych. Jak zostać franczyzobiorcą, który odnosi sukcesy na tym polu? Wystarczy założyć profil swojego sklepu na najbardziej znanych portalach tego typu (jak np. Facebook lub Instagram), zaprosić do nich bliskich oraz zachęcić ich do działań promocyjnych. Warto stworzyć także wizytówkę firmy na Google, opisując godziny otwarcia sklepu i asortyment. Dzięki temu klienci, którzy nie mieszkają w danej lokalizacji, będą poinformowani, kiedy mogą udać się do sklepu poszukiwanej sieci franczyzowej i czy kupią w nim interesujące ich produkty.
Dbanie o dobry wygląd placówki i wysoką jakość obsługi klientów
Choć na początek działalności sklep z sieci franczyzowej prezentuje się doskonale ze względu na to, że franczyzodawca dba o dobre wyposażenie i układ półek, to trzeba pamiętać o jego regularnym porządkowaniu i najlepiej wyznaczać do tego dyżury. Gdy klient zobaczy, że sklep franczyzobiorcy jest czysty i zadbany, będzie do niego wracać częściej. Na zachęcenie klientów do skorzystania ze sklepu franczyzowego może wpłynąć także dbanie o wysoką jakość ich obsługi. Jak zostać franczyzobiorcą, który jest w tej kwestii doceniany? Trzeba dobrać kulturalną kadrę pracowników, przeprowadzić okresową obserwację, a następnie zlikwidować wszelkie nieprawidłowości.
Dobra ekspozycja materiałów reklamowych sieci franczyzowej
Nic nie przyciąga klientów sklepu tak jak promocje. To dlatego tak bardzo istotne jest dobre rozmieszczenie gazetek promocyjnych w widocznym miejscu czy też plakatów, które informują o aktualnie obowiązujących w sklepie zniżkach. W ten sposób, jako franczyzobiorca, można zachęcić klientów sklepu do ponownego jego odwiedzenia, co przekłada się także na uzyskiwane z działalności gospodarczej przychody.
Jak założyć franczyzę?
Jak zostać franczyzobiorcą? Wystarczy złożyć wniosek do wybranej sieci franczyzowej, by po kilku dniach odezwał się rekruter. Po zakwalifikowaniu się do kolejnego etapu, w ramach odbytej osobiście lub online rozmowy rekrutacyjnej, przeprowadzane jest szkolenie. Obejmuje ono część teoretyczną i praktyczną. Na końcu z siecią franczyzową podpisywana jest umowa o prowadzenie franczyzy.