Na wynajem kwater dla pracowników często decydują się firmy, które muszą oddelegować zatrudnione osoby do pracy w innym mieście. W takim przypadku pracodawca jest zobowiązany do zapewnienia odpowiednich warunków pobytu i noclegu. W ten sposób można nie tylko poprawić komfort pracowników, ale też jakość wykonywanej przez nich pracy. Przy wyborze kwater warto zwrócić uwagę na kilka szczególnie istotnych czynników, związanych chociażby z lokalizacją, bezpieczeństwem czy ceną.
Bezpieczeństwo kwaterunku
Obecnie coraz więcej pracodawców docenia możliwość wynajmowania kwater pracowniczych na wyłączność, a tym samym do użytku tylko i wyłącznie przez pracowników swojej firmy. Takie rozwiązanie zapewnia największą wygodę i swobodę, a także podnosi bezpieczeństwo i obniża ryzyko występowania ewentualnych konfliktów z innymi najemcami. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że znacząco zwiększa to możliwości długoterminowej współpracy. Kwestia ta jest bardzo istotna dla przedsiębiorstw z różnych branż, a przy tym ułatwia negocjowanie korzystnych warunków. Istotnym aspektem pozostaje również poczucie bezpieczeństwa. Zakwaterowanie pracowników w jednym miejscu zapewnia im optymalne warunki do wypoczynku po pracy, a także umożliwia korzystanie z licznych udogodnień. Wiele takich apartamentów dysponuje skutecznymi zabezpieczeniami, które gwarantują ochronę przed dostępem do posesji i drzwi głównych. Z tego względu do wnętrza mogą się dostać jedynie uprawnione osoby. Budynek z miejscami noclegowymi powinien być tez wyposażony w monitoring zewnętrzny.
Wysoki standard mieszkania
Noclegi pracownicze wciąż niesłusznie kojarzone są z kiepsko wyposażonymi pokojami, utrzymanymi w niskim standardzie i niefunkcjonalnie zaaranżowanymi. Nowoczesne apartamenty oferowane pracownikom mogą być jednak wyjątkowo komfortowe, czyste i świeżo wyremontowane. Osoby zakwaterowane w takim mieszkaniu powinny mieć dostęp do internetu, a także łóżek z regularnie praną i wymienianą pościelą. Poza podstawowymi meblami, istotnym udogodnieniem jest chociażby aneks kuchenny z lodówką, mikrofalówką, zmywarką, przestrzenią roboczą i podstawowymi akcesoriami. Jeżeli hotel dla pracowników odznacza się wyjątkowo dobrym standardem, może też posiadać na wyposażeniu telewizor. Osobną kwestią pozostaje odpowiednia liczba łazienek, która pozwoli pracownikom na wygodne korzystanie z prysznica czy toalety bez większych ograniczeń. Przydatnym rozwiązaniem jest również łatwo dostępny parking, znacząco usprawniający dojazd do miejsca pracy samochodem.
Obsługa techniczna i serwisowa
Przy wyborze kwater pracowniczych, warto też zwrócić uwagę na obsługę techniczną czy serwisową. Kwestie związane ze sprawnym zarządzaniem obiektem mają szczególne znaczenie w przypadku długoterminowego kontraktu. Warto wówczas wybrać ofertę, w ramach której sprzątanie, drobne naprawy czy remonty będą rozliczane z wpłaconej kaucji czy dodatkowych faktur. Mieszkania powinny też znajdować się w budynku dysponującym własnym konserwatorem lub technikiem, który będzie dbał o szybkie rozwiązywanie wszelkich niedogodności na bieżąco. Komfortowe kwatery pracownicze na terenie Trójmiasta oferuje firma Work-Hostels, udostępniająca liczne apartamenty, pokoje i hostele.
Proste zasady najmu
Warto wybrać takie kwatery pracownicze, które są oferowane na podstawie jasnego, prostego i zwięzłego regulaminu. Takie rozwiązanie ułatwia rozumienie zasad i wymagań, co niweluje ryzyko wszelkich nieporozumień. Świadomość na temat sposobu funkcjonowania obiektu podnosi również poczucie bezpieczeństwa pracowników, co może poprawić jakość i efektywność ich pracy. Ich komfort ma szczególne, ponieważ od poziomu zadowolenia w dużym stopniu zależy stopień motywacji do dalszego wypełniania kluczowych obowiązków. Warto przy tym pamiętać, że niski standard noclegów często stanowi przyczynę odmowy po złożeniu propozycji oddelegowania do pracy w innym mieście. Z tego względu trafny wybór kwaterunku może zniwelować nadmierną rotację pracowników oraz obniżyć koszty związane z rekrutacją nowych osób.