Rozwijanie firmy w 2020 roku było bardzo trudne. Koronawirus zamroził lub zrujnował niejeden mały biznes. Choć pandemia osłabła, w 2022 roku mierzymy się z zapaścią ekonomiczną i galopującą inflacją. Jak znaleźć dobry pomysł na biznes w dobie największego kryzysu gospodarczego?
Rok 2022 – dobry pomysł na biznes
Wszystkie znaki na niebie i ziemi zwiastują, że pandemia dobiega końca. A przynajmniej lockdown, kwarantanna i restrykcje zostały na ten moment całkowicie zniesione. Jest to więc znakomity czas na działanie. Wciąż mamy do czynienia ze sporym ryzykiem w niektórych obszarach, jednak pamiętajmy, że to także powinno nas motywować do podjęcia jakiejś aktywności biznesowej, jeśli marzymy o rozwoju zawodowym.
Dobry pomysł na biznes nie musi być bezpośrednio związany z szybką perspektywą odbicia się po ostatnich dwóch latach pandemii, a raczej dawać perspektywę na kolejne lata systematycznego rozwoju. Może nas zainteresować franczyza. Oferty współpracy w różnych branżach oferują nam właśnie tego typu umowy – opierające się na dwóch podmiotach – franczyzobiorcy i franczyzodawcy. To gwarancja stabilności i rozwoju.
Na rynku funkcjonują przedsiębiorcy, którzy zamiast współpracy i wsparcia partnera, wolą opierać się na indywidualnym podejściu i samodzielnym zarządzaniu każdym obszarem swojego biznesu. Są jednak wśród nich osoby, które bardzo mocno straciły w ostatnim czasie. Nawet ci, którzy wcześniej nieraz z sukcesem działali na własną rękę, dochodzą często do wniosku, że mając na uwadze światową sytuację gospodarczą, czasami warto poprowadzić sprawdzony biznes przy wsparciu choćby sieci franczyzowej.
Franczyza – oferty współpracy są na każdym kroku
Mit, który mówi o tym, że franczyza to tylko McDonald’s, KFC, Subway i inne punkty gastronomiczne, coraz bardziej traci na znaczeniu. Franczyza w Polsce idzie w tym samym kierunku, co np. w Azji Wschodniej. Celujemy w różne sektory – od marketingu po stacje benzynowe. Daje to ogromne pole do działania osobom, które mają w jakimś sektorze duże doświadczenie lub chciałyby się w nim rozwijać, mając do tego odpowiednie predyspozycje i chcąc zacząć działać na większą skalę. Czy jednak faktycznie to dobry pomysł na biznes oraz co takiego może nam zaoferować znana franczyza? Oferty współpracy przewidują przede wszystkim:
- kwotę wejściową –mieszczącą się w granicy od kilku tysięcy (sieć Żabka wymaga około 5 tys.) do kilkuset tysięcy, a nawet kilku milionów.
- Znane logo – wartość marketingowa znanego brandu to coś, co zrozumie każda osoba ze zmysłem biznesowym. Rozpoznawalność na poziomie 93% w przypadku tych najbardziej znanych sieci jak Żabka świadczy o tym, że nie musimy troszczyć się o marketing.
- Stabilność – to klucz do sukcesu. Dobry pomysły na biznes nie może nas pogrążyć. Franczyza pozwala nam na rozwinięcie skrzydeł, jednocześnie zapewniając odpowiednie zaplecze do tego – szkolenia, wsparcie w różnych obszarach. To układ win-win, który daje nam ogromne możliwości.
Dobry pomysł na biznes 2022 – co przyniesie ten rok?
W roku 2022 gastronomia wraca do łask. Podobnie przewidywany jest także wzrost w innych usługach – np. salonach kosmetycznych, SPA. Tym samym możemy dostrzec małe problemy na rynkach, które związane są z produkcją środków ochrony osobistej i sprzętów przydatnych w trakcie home office. Dalej prężnie rozwija się e-commerce.