Każdy przedsiębiorca wie, że marketing to podstawa pozyskiwania nowych klientów. Bardziej doświadczone firmy wiedzą również, jak istotnym elementem jest utrzymanie kontaktu z dotychczasowymi klientami, którzy w ten sposób przywiązują się do marki. Współcześnie dbają o to systemy CRM.
Pojęcie marketing automation nabiera w dobie nowoczesnych technologii nowego znaczenia. Aby efektywnie trafić do grona odbiorców biznesu, trzeba sporo wysiłku i wielu zadań. Na szczęście z pomocą przychodzi automatyzacja marketingu, która pozwala na prowadzenie działań reklamowych bez wysiłku.
Zarządzanie przy pomocy jednego programu, czyli co musisz wiedzieć o systemach CRM
Postępująca informatyzacja firm wymaga stosowania aplikacji, które pozwalają m.in. na prowadzenie księgowości, fakturowanie, czy kontrolę stanów magazynowych. W wielu przedsiębiorstwach do wszystkich tych zadań stosuje się osobne programy, przez co utrzymanie aktualnych i spójnych danych dotyczących wszystkich aspektów działania firmy jest niezwykle trudne. Działając każdego dnia na kilku aplikacjach łatwo też o prosty błąd, np. wprowadzenie złej daty czy błędnych danych. Tego rodzaju pomyłka może okazać się naprawdę kosztowna.
Dlatego coraz więcej polskich firm decyduje się na wprowadzenie systemu CRM, czyli ujednoliconego programu do zarządzania firmą. W jednym miejscu można prowadzić najważniejsze sfery przedsiębiorstwa bez obaw o nieaktualność poszczególnych danych. W ten sposób każdy pion firmy może na bieżąco pracować, a przepływ informacji w zespole jest płynny i wolny od nieporozumień.
Systemy CRM stosuje się nie tylko w firmach produkcyjnych czy handlowych. Wiele właściwości oprogramowania dla firm sprawdza się m.in. w biurach nieruchomości. Dzięki CRM znacznie łatwiejsze jest prowadzenie ewidencji, katalogowanie danych i prowadzenie listy kontaktów. Każdy z uprawnionych pracowników ma dostęp do systemu, dzięki czemu zespół staje się bardziej kompetentny i efektywny. Oczywiście przekłada się to na sukces firmy, która jest lepiej zorganizowana, a zatem bardziej wydajna. Jednym z najchętniej wybieranych przez pośredników nieruchomości systemów jest program dla biur nieruchomości ASARI CRM. Więcej informacji o oprogramowaniu oraz wszystkie funkcjonalności systemu poznasz odwiedzając stronę asaricrm.com.
Wykorzystanie CRM w marketingu
Kolejna bardzo ważna sfera, w której pomocny jest system CRM to reklama. Jak już zostało wspomniane na początku, ogromnym atutem jest automatyzacja marketingu, czyli planowanie i realizacja działań reklamowych bez konieczności realizacji zadań przez człowieka. Dzięki CRM możesz skorzystać z takich funkcji marketing automation jak:
- wysyłka maili do klientów – to niezwykle ważne nie tylko z powodu newslettera, który informuje o aktualnych promocjach czy ofertach dedykowanych klientom, ale również podczas realizacji zamówień. Klient może na bieżąco być informowany o postępie w wysyłce jego zamówienia dzięki generowanym automatycznie wiadomościom.
- wysyłanie zapytań ofertowych – wystarczy przygotować szablon, który CRM będzie rozsyłał do potencjalnych klientów oraz współpracowników.
- utrzymanie kontaktu z klientem – współczesne rozwiązania oferują nie tylko wysyłanie spersonalizowanych maili z ofertami, ale też np. okolicznościową wiadomość z okazji urodzin klienta. Tego typu działania tworzą więź z marką i pozwalają skuteczniej utrzymać klienta.
- w przypadku wspomnianych biur nieruchomości, marketing automation to okazja do wysyłania najnowszych ofert domów i mieszkań.
Jak widać automatyzacja marketingu z wykorzystaniem systemu CRM może wydatnie przyczynić się do zysków firmy, czy to poprzez pozyskanie nowych kontrahentów, czy dzięki utrzymaniu relacji z dotychczasowymi klientami.