Zarządzanie firmą to długotrwały i zróżnicowany proces, który ciągle ewoluuje. Wszystkie działania dostosowywane są do potrzeb rynku, zmieniających się trendów i technologii. Kluczową rolę odgrywa w nim klient, który kreuje profil danej firmy, narzuca jej pewne standardy i schemat funkcjonowania. Dzieje się tak dlatego, że to konsument decyduje o tym, czy dane przedsiębiorstwo utrzyma się na rynku, czy też nie wpisze się w obecny system działania. Dlatego należy szczególnie zadbać o dobre relacje z klientami. Dobrym pomysłem może być inwestycja w system CRM, który nam to ułatwi.
Co to jest system CRM?
System CRM to Zarządzanie Relacjami z Klientem z ang. Customer Relationship Management. Oparty jest on na technologii, która pozwala w wygodny i efektywny sposób zarządzać firmą, dzięki dobrym relacjom z klientami. Zawiera wszelkie informacje o kontrahentach, partnerach, dostawcach i innych interesantach związanych w jakiś sposób z przedsiębiorstwem.
Pozwala w jak najlepszy sposób poznać potrzeby klienta, na podstawie jego historii zawartej w systemie, czy też prowadzonej korespondencji. Stwarza to szerokie spektrum możliwości, za pomocą których możemy przygotować najbardziej opłacalne oferty, które idealnie wpiszą się w profil odbiorcy. Rozplanować pracę i zlecić realizację projektów, które zadbają o obecnych klientów i przyciągną nowych.
System CRM przyjmuje ogromną ilość danych, które są zmieniane w przejrzyste komunikaty, raporty czy powiadomienia. Poza podstawowymi informacjami teleadresowymi, notatkami czy dokumentami, możemy sami zdefiniować własne pola na potrzeby podejmowanych przez nas działań.
Wszystko to ma ułatwić jak najlepszy kontakt z klientem w oparciu o zdobytą wiedzę, zgromadzoną w systemie CRM. Realizując konkretne potrzeby odbiorcy, budujemy z nim silne relacje, zaufanie i sprawiamy, że czuje się wyróżniony spośród wielu. Dlatego system CRM idealnie sprawdzi się w marketingu, sprzedaży, w sektorze obsługi klienta i zarządzaniu.
Wiedząc już czym jest system CRM i znając jego zastosowanie, opiszmy nieco szerzej korzyści, które oferuje swoim użytkownikom.
Korzyści z systemu CRM
System CRM jest pewną koncepcją zarządzania, a jednocześnie doskonałym narzędziem, które pozwala zbudować długotrwałą więź z klientem i utrzymać z nim jak najlepsze relacje w oparciu o jego potrzeby.
System CRM jest na tyle elastyczny, że dostosowuje się do potrzeb danego przedsiębiorstwa, a wraz z rozwojem firmy, umożliwia zastosowanie wielu nowoczesnych funkcji.
Pozwala w odpowiedni sposób zadbać o każdego klienta, zwiększając efektywność sprzedaży marketingowej, a jednocześnie pozytywnie wpłynąć na obsługę posprzedażową, której efektem może być powrót kontrahenta i chęć nawiązania współpracy.
Biurokracja jest jedną z najbardziej uciążliwych kwestii w każdej firmie, ale dzięki systemowi CRM, możemy sprawnie nimi zarządzać, gdyż pozwala nam na to jego funkcjonalność.
CMR znakomicie wpływa na pracę zespołową w danej firmie, ukazując w przejrzysty sposób wszystkie dane potrzebne do sprawnego zarządzania. Każdy może zapoznać się z profilem klienta i działać w określonym celu.
CRM pozwala skupić się na konkretnych działaniach, które mają uskutecznić sprzedaż i zrealizować konkretne założenia. Można go z powodzeniem zintegrować z innymi programami funkcjonującymi już w firmie, co bardzo usprawni pracę.
System CRM pozwoli wypracować przewagę nad konkurencją i zwiększyć zyski przedsiębiorstwa. Jest rozwiązaniem, w które warto zainwestować, gdyż trafnie pozwoli określić nam wartość potencjalnych i obecnych klientów.
Na rynku dostępne są też mobilne systemy CRM w wersji on-line, z których możemy korzystać wszędzie i o każdej porze. Pozwalają nam na przeprowadzanie szczegółowych analiz, które mogą być kluczem do sukcesu firmy.