Interim eCommerce Manager – o kim mowa?

Współpraca z Interim eCommerce Managerem jest bardzo korzystna zarówno pod względem organizacyjnym, jak i rozwojowym. Tego typu specjalista niemalże od razu jest w stanie zapewnić pełen support w przeprowadzaniu różnego rodzaju działań z obszaru e-commerce.  O ile szukanie go na etat może zając nawet kilka miesięcy, o tyle korzystanie z usług zdalnego fachowca jest natychmiastowe, co sprzyja realizacji zaplanowanych działań i ich optymalizacji. 

Interim ecommerce manager – kim jest?

Jaka jest główna różnica między Interim eCommerce Manager, a managerem, który zatrudniony jest w firmie, to to, że jest on cały czas dostępny. Może z powodzeniem dołączyć do projektu w dowolnym momencie. Z usług Interim eCommerce Managera można skorzystać niemalże od razu, podczas gdy poszukiwanie etatowego specjalisty Managera ds. eCommerce mogą potrwać nawet kilka miesięcy. Jakie cechy powinien wykazywać doświadczony Interim eCommerce Manager? Musi być przede wszystkim osobą, która niemalże błyskawicznie adaptuje się do nowego otoczenia. Nie bez znaczenia pozostaje także doświadczenie w projektach z branży e-commerce. Ważne, aby wyróżniał się dużą wiedzą z obszaru analizy danych, optymalizacji konwersji, był na bieżąco z nowościami technologicznymi. 

Interim e commerce manager – obszary działań

Jak rozpocząć współpracę z Interim eCommerce Managerem? Na początku należy przeprowadzić wywiad z klientem w celu weryfikacji obszaru wymaganego wsparcia. Celem zatrudnienia specjalisty jest kompleksowe określenie celów sprzedażowych, jak również przygotowanie szczegółowego i długofalowego planu na współpracę z zarządem. Nie bez znaczenia pozostaje także m.in. pomoc w organizacji działań działu, w tym agencji marketingowych, freelancerów czy też specjalistów in-house. Istotne jest budżetowanie czy też współtworzenie marketingowego planu.

Obowiązki interim ecommerce managera

Czym dokładnie zajmuje się Interim eCommerce Manager? Warto pamiętać o tym, że większość spoczywających na nim obowiązków powinna pokrywać się z zakresem odpowiedzialności Managera, który na stałe zatrudniony jest w strukturach danego przedsiębiorstwa. W praktyce mowa m.in. o:

  • zarządzaniu zasobami w dziale e-commerce,
  • poprawie współczynnika konwersji,
  • optymalizacji ścieżki zakupowej,
  • zwiększenie średniej zawartości koszyka w sklepie internetowym klienta,
  • aktywnym udziale w rozwoju platformy sprzedaży internetowej,
  • kontroli i analizie danych dotyczących sprzedaży.

Co ciekawe, Interim eCommerce Manager często uczestniczy także w procesie powstawania strategii marketingowej, o ile w firmie nie jest zatrudniony specjalista w tym zakresie, a także optymalizuje proces obsługi klienta.

Warto także pamiętać o tym, że wielu specjalistów oferuje różnego rodzaju szkolenia czy też materiały pomagające w rozwoju e-commerce, w tym m.in. migrację na platformę Shopify. Przydatny będzie np. ebook Shopify.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.