Na sukces firmy wpływa wiele czynników. Kadra zarządzająca skupia się zwykle na innowacyjności, obniżaniu kosztów i próbach dostosowania oferty do trendów rynkowych. Tymczasem kluczem do sukcesu są pracownicy. To od ich zaangażowania i kompetencji uzależniony jest sukces firmy. Nowoczesne systemu zarządzania doceniają rolę, jaką komunikacja odgrywa w codziennym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa.
Komunikacja a efektywność pracowników
Element komunikacji oraz atmosfery w zespole wielokrotnie zaniedbywany jest na rzecz usilnego dążenia do jak najlepszych wyników na drodze konkurencji. A przecież nie od dziś wiadomo, że drużyna razem osiąga lepsze wyniki niż jednostki. Mnóstwa dowodów na powiązania między poziomem komunikacji w zespole, a efektywnością działań dostarczyła pandemia Covid-19. Okazało się, że odosobnienie pracowników obniżyło ich wydajność, a brak kontaktu ze współpracownikami spowodowało stany depresyjne i znacznie obniżyło chęci do pracy. Z tego powodu coraz więcej firm decyduje się wdrożyć zintegrowany zestaw narzędzi Unified Communications (https://sprint.pl/pl/uslugi/voip), który pozwala pracownikom na bezpieczną komunikację w czasie rzeczywistym. Integruje zarówno telefon, jak i czat, sms, e-mail czy social media i umożliwia udostępnianie danych. Szybka i sprawna komunikacja za pośrednictwem dedykowanych narzędzi od Sprint.pl (https://sprint.pl/) to klucz do tego, by pracownicy nawet podczas zdalnego wykonywania obowiązków, byli efektywni, wydajni i skuteczni jako zespół. Dbając o prywatność danych pracowników oraz udostępnianych plików Unified Communications wyposażono w Session Border Controler, czyli rozwiązanie, które zapewnia bezpieczeństwo i wysoką jakość połączeń IP.
Jak ważna jest komunikacja z klientem?
Wzrastająca konkurencja na rynku sprawia, że klienci w decyzyjnym procesie zakupowym biorą pod uwagę coraz więcej aspektów. Obecnie nie wystarczy już, aby towar lub usługa były tanie. Istotna jest jeszcze jakość obsługi i możliwość sprawnej komunikacji z firmą. Współczesny klient musi się czuć w pełni zaopiekowany. Dlatego firmy świadczące swoje usługi na odległość lub działające w branży e-commerce, decydują się na chatboty i voiceboty (https://sprint.pl/pl/uslugi/voicebot). W przeciwieństwie do klasycznych infolinii i biur obsługi klienta, voiceboty mogą działać całą dobę – taka elastyczność bardzo korzystnie wpływa na wizerunek firmy. Ponadto, jest to rozwiązanie, które pozwala ograniczyć koszty, które firma ponosi w związku z utrzymaniem biura obsługi klienta. Nie istnieje również ryzyko, aby voicebot mógł zostać wyprowadzony z równowagi przez roszczeniowego klienta.
Zarówno wewnętrzna, jak i zewnętrzna komunikacja odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy. Warto zapewnić pracownikom odpowiednie narzędzia, dzięki którym będą mogli na bieżąco uzgadniać szczegóły projektów i dzielić się pracą ze współpracownikami. Odwiedź stronę sprint.pl i poznaj inne systemy, które usprawnią Ci zarządzanie w firmie.