Regularnie słyszymy o sukcesach startupów i dużych sklepów internetowych. Taka sytuacja nie miałaby miejsca, gdyby nie powstały zakupy internetowe. Za wynalezienie transakcji online powinniśmy być wdzięczni angielskiemu przedsiębiorcy, który zapoczątkował e-commerce pod koniec lat 70.
Tym wielkim innowatorem, który zapisał się w historii e-commerce był Michael Aldrich. Na podstawie 28-letniego doświadczenia w branży IT i pracy dla renomowanych firm, wymyślił telezakupy (dziś znane jako zakupy online).
Czym były telezakupy, czyli przyszłe zakupy online?
Był to interaktywny system informacyjny, który łączył zmodyfikowaną telewizję domową z komputerem przetwarzającym transakcje w czasie rzeczywistym za pośrednictwem domowej linii telefonicznej.
W 1979 roku Aldrich wynalazł zakupy online, podłączając zmodyfikowany domowy telewizor do komputera przetwarzającego transakcje w czasie rzeczywistym za pośrednictwem domowej linii telefonicznej.
Podstawą intelektualną jego systemu był pogląd, że wideoteks , zmodyfikowana technologia telewizji domowej z bardzo prostym interfejsem człowiek-komputer sterowanym menu, była „nowym, powszechnie stosowanym nośnikiem komunikacji uczestniczącej – pierwszym od czasu wynalezienia telefonu.
Po opracowaniu swojego wynalazku Aldrich musiał stworzyć rynek i zwiększyć popyt, ponieważ cały świat nie był świadomy tego, jak korzystać z nowego systemu.
Po uruchomieniu produktu Aldrich miał bardzo jasny pomysł, aby sprzedać go dużym korporacjom, aby mógł podłączyć agentów, klientów i dystrybutorów bezpośrednio do systemu bez udziału osoby trzeciej. Podzielił rynek na liderów i naśladowców oraz podszedł do liderów z tym produktem. Ten pomysł na biznes był później znany jako zakupy online business to business.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o historii e-commerce, a także funkcjonowaniu i możliwościach rozwoju tego rynku, sprawdź stronę trochimowicz.com, na której znajdziesz te i więcej informacji o handlu internetowym.