Co to jest remarketing?

W czasach rozwijającej się branży e-commerce i coraz większego udziału sprzedaży przez Internet w handlu, marketing online zaczął być coraz ważniejszy w wielu biznesach. Coraz większą uwagę przykłada się więc do jak najskuteczniejszego zachęcania klientów do dokonania zakupu. Często można się tu także spotkać z pojęciem remarketingu.

Czym właściwie jest remarketing i dlaczego warto wykorzystać ten sposób w celu zwiększenia sprzedaży? Zapraszamy do zapoznania się z poniższym artykułem, w którym postaramy się omówić najbardziej istotne zagadnienia związane z remarketingiem.

Remarketing – co to jest?

Najprościej rzecz ujmując, remarketing jest próbą nawiązania kontaktu z dotychczasowymi klientami, a także osobami wchodzącymi w przeszłości na daną stronę internetową lub aplikację. Już w tym momencie wiele osób domyśla się, jaka jest przewaga nad klasycznym marketingiem. W ramach ponownego marketingu, kierowanego do wspomnianych wcześniej osób, nie ma konieczności wyszukiwania potencjalnych klientów. Firma lub instytucja posiada ich dane, a także pewne informacje dotyczące ich zachowania. Przykładem może być wiedza o ostatnio zakupionym produkcie, czy zachowaniu na stronie internetowej. Wykorzystując tę wiedzę można w zaplanowany i przemyślany sposób stworzyć strategię, której celem jest ponowne przyciągnięcie klientów.

Poza zachętą do kolejnych zakupów, remarketing jest także sposobem na wzrost świadomości marki lub osoby. Wykonując pewne akcje względem dotychczasowych klientów i użytkowników strony (np. newsletter, informacje o zniżkach, darmowe produkty) można więc wiele zyskać.

remarketing

Strategia remarketingowa – jak ją zaplanować?

Na czym polega strategia remarketingowa? W dużej mierze na zaplanowaniu działań względem byłych klientów. Warto podzielić ich na tych, którzy dokonali zakupu i tych, którzy opuścili stronę bez niego. Kampania może być prowadzona w usłudze Google Ads, Facebook Ads, na YouTube i w wielu innych miejscach. Algorytmy pozwalają określić grupę odbiorców reklamy w Internecie, która w przeszłości znalazła się na naszej stronie lub aplikacji mobilnej. Dzięki temu reklamy mogą być kierowane “w punkt” i przynosić jak najlepsze efekty. Kampania może polegać zarówno na próbie sprzedaży produktów, jak i tylko podnosić rozpoznawalność marki.

Dlaczego warto stosować remarketing?

Remarketing jest sposobem na przypomnienie dotychczasowym klientom lub osobom odwiedzającym stronę o istnieniu marki i jej produktach. Wiele badań dowodzi, że większość osób zdecydowanie preferuje korzystanie z dobrze znanych sobie usług i produktów. Remarketing jest więc sposobem na to, aby w podświadomości klientów nasze produkty stały się dobrze znane i kojarzone.

Badania wykazują też, że średnia konwersja w Internecie wynosi zaledwie około 2%. Warto więc poświęcić czas na próbę nakłonienia pozostałych do dokonania zakupu, zarejestrowania się lub zapisania do newslettera. Wielką korzyścią, w stosunku do reklamowania się wśród anonimowych użytkowników, jest fakt posiadania już pewnych danych o byłych klientach.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.