Content marketing jest to dostarczanie konsumentom informacji przez nich pożądanych, w celu pośredniego zareklamowania danego przedsiębiorstwa. Ta metoda znacznie różni się od tradycyjnych działań promocyjnych firmy oraz polega na zbudowaniu porozumienia z klientem.
Czym tak właściwie jest content marketing?
Jak każdy inny marketing internetowy ma za zadanie promowanie danego produktu lub całej marki. Jednak sposób jego wykonania można uznać za nietypowy. Polega na dostarczeniu ciekawych informacji do konsumentów, które będzie samoistną reklamą dla danej firmy.
Na początku trzeba określić grupę docelową marketingu oraz dopasować publikowane informację, które powinny być powiązane z oferowanymi produktami albo zainteresowaniami grupy potencjalnych konsumentów.
Publikowane treści powinny być obiektywne oraz prawdziwe. Powinny one zaciekawiać, ponieważ muszą przyciągnąć uwagę konsumentów. Zaleca się, aby strona lub portal, na którym będą wstawiane te informacje, tworzyła zgraną społeczność, co pomoże w budowaniu publicznego zaufania przedsiębiorstwa.
Content marketing – skuteczne działania
Jednym z najważniejszym aspektów jeśli chodzi o content marketing jest dokładne określenie grupy docelowej, czyli mogą to być takie aspekty jak wiek, płeć, zainteresowania, potrzeby albo sposób życia. Po skonkretyzowaniu potencjalnych konsumentów należy wybrać sposób oraz miejsce publikacji informacji. Jednocześnie najtańszymi oraz najbardziej efektywnymi metodami są te sposoby, które wykorzystują do tego internet. Jednak należy pamiętać, że nie pomoże nam to w dotarciu do starszych osób.
W internecie treści mogą być publikowane w różnych miejscach. Mogą to być social media, blogi oraz fora dyskusyjne. Dzięki tak ogromnemu wyborowi sposobów dzielenia się informacją możliwa jest niejednorodna forma ich publikacji. Do content marketingu wykorzystuje się nie tylko pliki tekstowe, ale również filmowe, dźwiękowe, a nawet graficzne. To do nas należy ich wybór.
Oprócz sposobu oraz miejsca publikowania informacji ważna jest również ich treść. Warto zadbać o jasny przekaz, który trafi do grupy docelowej. Nawiązanie do marki musi wydawać się niewymuszone oraz niepowiązane. Taka reklama musi nieść za sobą przede wszystkim potrzebę dostarczenia informacji, a nie kolejną próbę nachalnej promocji przedsiębiorstwa.
Należy pamiętać, że wyświetlana treść w internecie nie jest przypadkowa, zależy ona w dużej mierze od algorytmów oraz wcześniejszych wyszukiwań. Dlatego właśnie w zgodzie z zasadami SEO warto zadbać o treść naprawdę wysokiej jakości, która zawiera najważniejsze frazy kluczowe oraz jest napisana z myślą o konkretnej grupie docelowej. Pozwoli to w dotarciu do grona potencjalnych konsumentów.
Taki rodzaj marketingu pozwala na wzbudzeniu zaufania społecznego wobec danej marki, poprzez wyrażenia zdania ekspertów lub celebrytów. Ludzie często przed dokonaniem zakupu sprawdzają opinie dostępne w internecie.