Pozycjonowanie strony www. 5 powodów dlaczego Google nie widzi witryny!

Chcesz, żeby strona internetowa była widoczna w Google i przyciągała nowych klientów? Nie tylko wygląd, ale także skuteczne pozycjonowanie strony www zmieni witrynę w profesjonalną wizytówkę marki, firmy lub produktu. Często, właściciele serwisów www popełniają błędy uniemożliwiające botom Google prawidłowe indeksowanie stron. W tym artykule poznasz 5 powodów, dla których strona traci widoczność w wynikach wyszukiwania Google. Co więcej, podpowiemy, jak można to zmienić!

  1. Obecność błędów technicznych

Budowa strony internetowej to nie jest taka prosta sprawa. Czasem niewielki błąd może zadecydować o losie witryny. Jeszcze częściej decyduje o tym nieprawidłowa, zbyt skomplikowana struktura witryny. Google ma kłopot z indeksowaniem stron, które są nieintuicyjne, posiadają zbyt wiele poziomów zagnieżdżeń i nie mają wyraźnych ścieżek nawigacyjnych. W takiej sytuacji, pozycjonowanie strony www pomaga botom zrozumieć strukturę i treść. Zdarza się, że problemem są także błędy w kodzie HTML, CSS, czy JavaScript.

Na szczęście, pozycjonowanie strony www może uratować każdą źle zaprojektowaną witrynę. Proces pozycjonowania obejmuje m.in. takie działania, jak:

  • poprawa błędów w kodzie strony;
  • zastosowanie odpowiednich tagów, elementów oraz wtyczek;
  • wprowadzenie protokołu HTTPS, o którym jeszcze w dzisiejszych czasach właściciele witryn wciąż zapominają.

Czasem, skuteczne pozycjonowanie strony www wymaga większego nakładu pracy, a nawet przebudowy całej strony internetowej. Zanim jednak podejmiesz konkretne decyzje, sprawdź kondycję swojej strony za pomocą profesjonalnego audytu. Bez względu na jego wyniki pamiętaj, że solidna struktura strony to fundament dla jej długofalowej stabilności i pozycji w rankingach Google.

  1. Content niskiej jakości

Czy w świecie nadprodukcji content ma jeszcze jakieś znaczenie? Oczywiście! Jednym z podstawowych błędów uniemożliwiających indeksowanie są źle przygotowane treści na stronę. Google premiuje witryny, które oferują swoim użytkownikom wartościowe i przydatne informacje. Jeśli witryna zawiera content, który jest powielony, nieciekawy i zawiera błędy językowe czy merytoryczne, to algorytmy uznają ją za niewiarygodną. Co więcej, Google nie indeksuje stron na których brakuje treści, a ich odpowiednia objętość ma także ma znaczenie.

Jeśli chcesz zadbać o pozycję swojej witryny, wybierz pozycjonowanie strony www w oparciu o SEO Content Marketing, czyli:

  • produkcję unikalnych treści o wartości marketingowej i zoptymalizowanych pod SEO;
  • regularną publikację przygotowanego contentu (odpowiednio częsta publikacja treści również ma znaczenie);
  • przygotowanie odpowiednich grafik czy materiałów wideo wspierających pozycjonowanie strony www.

Podczas produkcji treści wystrzegaj się przede wszystkim kopii, bo to szczególnie niebezpieczne w dobie popularności modeli językowych i sztucznej inteligencji. Google łatwo rozpozna nieautorskie, powielone treści i obniża ranking witrynom, których twórcy rezygnują z publikacji oryginalnych zasobów na www.

  1. Powolne ładowanie strony

Współcześni konsumenci nie lubią czekać na wyniki wyszukiwania, którymi są zainteresowani. Jeśli strona ładuje się zbyt długo, to użytkownicy tracą cierpliwość, zwiększając tym samym współczynnik odrzuceń. Roboty wyszukiwarki również to widzą! W konsekwencji, strona traci pozycję w rankingu i staje się nieciekawa zarówno dla użytkowników, jak i algorytmów. Google preferuje strony internetowe, które ładują się szybko, mają przejrzystą strukturę oraz łatwy sposób nawigacji. Dlatego, efektywne pozycjonowanie strony www zmienia witrynę w portal przyjazny dla użytkownika.

Co możesz zrobić w tej sytuacji? Wybierz następujące zmiany techniczne w obrębie witryny, które dostosują stronę do potrzeb użytkowników i algorytmów, w tym między innymi:

  • zweryfikuj prędkość ładowania strony za pomocą narzędzia, możesz użyć narzędzia PageSpeed Insights;
  • zoptymalizuj obrazy pod kątem formatu i rozdzielczości, zmniejszając ich wagę;
  • umieść materiały wideo w zewnętrznych serwisach (bardzo dobrym pomysłem jest kanał YouTube) i linkuj je na swojej stronie internetowej;
  • skompresuj pliki CSS i JavaScript, bo ich waga może znacząco wpływać na prędkość ładowania strony.

Szybka strona zwiększa zadowolenie użytkownika. Co więcej, mieści się w zakresie jego wymagań wobec ścieżki dotarcia do pożądanego produktu lub usługi. Ostatecznie, pozycjonowanie strony www ma na celu zwiększenie konwersji, a w efekcie sprzedaży. Nie da się osiągnąć tego inaczej, jak odpowiadając na potrzeby grupy docelowej.

  1. Brak formatu mobilnego

Obecnie, znaczna część użytkowników korzysta z Internetu na smartfonach i tabletach. Responsywność to zestaw cech i działań, które zwiększają dostępność strony na tego rodzaju urządzeniach. Dlaczego o tym wspominamy? Algorytmy wyszukiwarki obniżają ranking witryn, które nieprawidłowo wyświetlają się na mniejszych ekranach. Pozycjonowanie strony www polega również na dostosowaniu strony do urządzeń mobilnych. Jak widać, świat SEO jest znacznie bardziej skomplikowany, niż się wydaje!

Problem responsywności to prosta sprawa, którą da się rozwiązać za pomocą kilku trików. Warto wprowadzić je już na poziomie projektowania strony. Żeby zadbać o prawidłowe pozycjonowanie strony www, możesz:

  • sprawdzić prędkość ładowania witryny na urządzeniach mobilnych;
  • zastosować responsywny design, np. poprzez motywy dostosowujące się do formatu mobile;
  • wprowadzić łatwą nawigację na smartfonach i tabletach (z uwzględnieniem przejrzystej struktury strony).

Jak widzisz, responsywność jest kolejnym fundamentem dla skutecznego SEO. Skuteczne pozycjonowanie strony www to proces składający się z wielu drobnych i zintegrowanych ze sobą działań!

  1. Deficyt linków zewnętrznych (backlinks)

Pamiętasz świat internetowy, w którym strony internetowe polecano na forach i innych domenach? Wbrew pozorom to aktualne. Ba, wręcz niezwykle ważne! Tego rodzaju zjawisko nazywa się linkowaniem zewnętrznym, czyli organicznym doprowadzeniem ruchu do strony internetowej z innych domen. Wyszukiwarka traktuje liczbę i jakość linków jako jeden z podstawowych czynników rankingowych. Wyższa liczba wartościowych linków. to szansa na wyższą pozycję w wynikach.

Skuteczne pozycjonowanie strony www polega także na budowaniu sieci linków zewnętrznych. Co ciekawe, zestaw działań zapobiegającym obniżeniu widoczności nie jest tak oczywisty, jak się wydaje. Wśród nich znajduje się m.in.:

  • produkcja i publikacja wartościowych treści, które można udostępniać w innych domenach;
  • udział w kampaniach outreach, czyli proaktywny kontakt z innymi domenami w celu linkowania do strony, a także wspólne tworzenie treści;
  • uczestnictwo w życiu branżowym, umożliwiające publikację swoich linków w innych serwisach.

Uwaga! Google zwraca uwagę na wszelkie nieetyczne praktyki, takie jak zakup linków od stron niskiej jakości, nieetyczna wymiana linków, link farming czy spam w komentarzach. Stosowanie tego rodzaju praktyk z pewnością nie poprawi, a może pogorszyć, wyniki rankingu w wyszukiwarce!

Czy nieprawidłowe pozycjonowanie strony www w Google zawsze wynika z błędów technicznych?

Bywa, że nie ma się czym przejmować, bo googleboty indeksują potężną liczbę stron i zdarza im się niektóre przeoczyć. Jeśli mimo interwencji problem nie mija, jego źródło może leżeć głębiej. W tej sytuacji wybierz profesjonalne pozycjonowanie strony www i poproś specjalistów z branży SEO. Dzięki temu zyskasz czas, pieniądze, a przyszłości nowych klientów!

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.