Pandemia wpłynęła na wiele aspektów naszego życia, w tym również na branżę reklamową. Wiele firm zdecydowanie ograniczyło bezpośredni kontakt z zainteresowanymi ofertą. Przedsiębiorcy sugerują wręcz klientom, aby korzystali z ich usług bez wychodzenia z domu. Jaka forma reklamy jest zatem opłacalna obecnie dla prowadzących biznesy? Warto wziąć pod uwagę billboard.
Nie dla ulotek! Jaka reklama skuteczna w pandemii?
Widok osób rozdających ulotki reklamowe w centrach miast i w galeriach handlowych z pewnością nie jest Ci obcy. Czy zauważyłeś, że skala takich działań jest obecnie nieporównywalnie mniejsza? Wielu przedsiębiorców zrezygnowało z nich ze względu na pandemię. Polacy obawiają się wziąć ulotkę od osoby, która przez cały dzień przebywa w miejscu publicznym i ma kontakt z wieloma przechodniami.
Obecnie nie mają również zastosowania prezentacje produktów twarzą w twarz. Przed pandemią bardzo popularnym sposobem na promowanie oferty były pokazy na żywo, publiczne bądź w domach klientów. Aktualnie ilość zainteresowanych takimi spotkaniami jest zdecydowanie mniejsza. Firmy powinny zatem szukać innych, skutecznych form reklamy, które sprawdzą się w tych trudnych czasach. Taką formą mogą być billboardy.
Skuteczna reklama dla Twojej firmy? Postaw na wynajem billboardu!
Billboardy najlepszą reklamą w pandemii?
Przez długi czas wielu Polaków przebywało głównie w domach i pracowało na odległość. Wielu z nas opuszczało swoje miejsca zamieszkania tylko po to, żeby iść do sklepu. Z badania wykonanego na zlecenie BIG InfoMonitor w kwietniu 2020 roku wynika, że co trzeci Polak wykonywał wówczas swoje obowiązki całkowicie lub częściowo zdalnie. Natomiast według szacunków OECD odsetek pracujących online spadł na koniec czerwca do 10 proc. Latem zmieniła się również aktywność urlopowa Polaków. Zanosiło się na to, że sezon turystyczny będzie stracony, a tymczasem, jak podaje Polska Organizacja Turystyczna, 55 proc. Polaków planowało odbyć wyjazd turystyczny z co najmniej jednym noclegiem. Oznacza to, że aktywnie przemieszczaliśmy się po kraju, gdzie napotykaliśmy na billboardy – efektywną i pozwalającą dotrzeć do bardzo dużej ilości odbiorców formę reklamy. Pytanie tylko, które billboardy do wynajęcia wybrać? Na co zwrócić uwagę? Jak czytamy na stronie firmy Emantia, która oferuje konstrukcje reklamowe do wynajęcia, znaczenie ma wiele kwestii:
- Lokalizacja – należy stawiać na miejsca, które zapewnią reklamie dobry zasięg, nawet powyżej 1 mln odbiorców miesięcznie. Ważne jest również to, żeby nie były one przetłoczone billboardami.
- Długość najazdu – im będzie ona większa, tym dłuższy będzie czas ekspozycji na nośnik. Reklama może być widoczna nawet z 650 m.
- Format reklamy – duża reklama jest wyraźna i trudno ją przeoczyć, nawet z daleka. Istnieje więc większa szansa na to, że odbiorcy zapoznają się z jej treścią. Dobrym rozwiązaniem są banery o wymiarach 24 x 8 m.
Billboard przy drodze może być doskonałą reklamą Twojego biznesu. O ile kampania będzie przygotowana profesjonalnie, to może Ci ona przynieść znakomite wyniki i pomóc zrealizować cele.