Zestaw startowy dla nowego pracownika – co powinno się tam znaleźć?

Welcome pack to startowy, powitalny zestaw dla pracownika. Zazwyczaj składa się z kilku elementów, które różnią się od siebie w zależności od branży w jakiej działa dana firma lub kultury organizacyjnej, jaką prezentuje. Mogą to być zarówno gadżety firmowe, jak np. kubki, filiżanki, długopisy i bluzy, jak i słodycze, książki, produkty firmowe czy inne przedmioty z logo organizacji. Jedynym ograniczeniem dla ich twórców są kreatywność i budżet pracodawcy.

Zestawy startowe zwykle trafiają w ręce osób, które dołączyły do firmy na etapie pre-onboardingu – często z niezbędnym narzędziem pracy. Ich przekazanie może się także wiązać ze zorganizowaniem specjalnego wydarzenia powitalnego w firmie. Przygotowaniem, wysyłką lub wręczeniem welcome packów zwykle zajmuje się dział HR.

Funkcje zestawów startowych

Powitanie w zespole

Należy pamiętać, że welcome pack to nie tylko prezentowy zestaw gadżetów i miły gest wykonany w kierunku nowego członka zespołu. Jego wręczenie to również jeden z pierwszych kroków budowania w oczach pracownika pozytywnego wizerunku pracodawcy. Obrandowany kubek czy filiżanka z pewnością go ucieszy i sprawi, że poczuje się ważny i doceniony. Świetnym pomysłem będzie także dołączenie spersonalizowanego listu od managera z komunikatem “cieszymy się, że do nas dołączyłeś!”. Ten z pozoru prosty, mały gest potrafi być wisienką na torcie całego welcome packu. Pomoże nowicjuszowi poczuć się częścią zespołu, jeszcze zanim na dobre do niego dołączy.

Wsparcie w onboardingu nowego pracownika

Welcome packi mogą również wspierać Culture, czyli jedno z czterech słynnych onboardingowych C, o których pisze profesorka zarządzania Talya N. Bauer. Stanowią świetną okazję do wdrożenia nowego pracownika w kulturę organizacyjną firmy: jej historię, wartości, misję czy wizję. Wielu pracodawców dołącza do welcome packu np. książkę spójną z wartościami swojej firmy.

Co brać pod uwagę kompletując zestaw startowy?

Nikt nie lubi dawać i dostawać nietrafionych prezentów. Przy tworzeniu welcome packa należy uwzględnić kilka istotnych elementów, które zminimalizują ryzyko trafienia do szuflady z pozostałymi, nieudanymi podarunkami.

Użyteczność

Komponując zestaw startowy dla nowego pracownika warto zastanowić się nad tym, czego może potrzebować. Najbardziej lubianymi i najchętniej wybieranymi prezentami są kubki i filiżanki z logo firmy. Decydując się na tego typu gadżety, masz gwarancję, że nowy pracownik z pewnością ich użyje. Sprawdź ciekawe kubki z logo od Ceramika Reklamowa.

Kultura przedsiębiorstwa

Dobór gadżetów również może łączyć się z wartościami cenionymi przez pracodawcę. Przykładowo, jeśli Twoja firma dąży do zrównoważonego rozwoju, świetnym pomysłem na prezent może okazać się plastikowa butelka wielorazowego użytku.

Kontekst branżowy

Kawa, herbata czy słodycze? A może butelka wina czy zestaw gadżetów biurowych, który będzie cieszyć oko? Wszystkie z tych propozycji są z pewnością świetnym pomysłem, jednak warto je okrasić czymś, czego pracownik się nie spodziewa. Może to być np. kartka z podpisami wszystkich członków zespołu, którzy czekają na nowego członka załogi albo spersonalizowany list.

Aspekt wizualny i kreatywne podejście do tematu

Welcome pack, który cieszy oko, jest kreatywnie zapakowany i zawiera w sobie element niespodzianki to przepis na prezent powitalny z efektem WOW. Jego “unboxing”  będzie przyjemnym, a być może nawet inspirującym doświadczeniem. Oczywiście cały projekt powinien być stworzony w zgodzie z identyfikacją wizualną firmy.

Najpopularniejsze gadżety, które można znaleźć w zestawie startowym:

  • proste i przydatne gadżety z logo firmy np. długopis, ołówek, notes, kalendarz,
  • kubek,
  • pendrive,
  • powerbank,
  • butelka filtrujaca na wodę,
  • słuchawki,
  • karta podarunkowa,
  • gadżet na odstresowanie,
  • koszulka, bluza z logo,
  • torba lub plecak z logo,
  • słodki poczęstunek,
  • kawa lub herbata,
  • list powitalny,
  • kompendium informacji o firmie.

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.