Gdy układ wydechowy zaczyna działać coraz głośniej, a zapach spalin przedostaje się do wnętrza samochodu, to znak, że trzeba jak najszybciej wymienić/naprawić tłumik. Jednak właściciele aut zwykle zastanawiają się komu w Warszawie można zlecić taką naprawę, by przebiegła sprawnie i nie była zbyt droga. Zatem na jakie rozwiązanie warto się zdecydować?
Wymiana tłumika w ASO
W autoryzowanym serwisie w Warszawie można wymienić lub naprawić tłumik zgodnie z zaleceniami producenta przy użyciu nowoczesnego oraz specjalistycznego sprzętu. Wówczas klient otrzyma gwarancję na nową część i zyska pewność, że usługa została wykonana zgodnie z najwyższymi standardami. Jednak wymiana tłumika w ASO może być dosyć kosztowna, szczególnie jeśli wybrany serwis nie dysponuje zamiennikami, a jedynie oryginalnymi częściami do danego modelu. W takim wypadku klient musi się zastanowić, czy chce inwestować w nową część, czy też woli poszukać innych tańszych rozwiązań.
Wymiana tłumika w niezależnym warsztacie samochodowym
Niezależne warsztaty samochodowe zwykle są bardziej elastyczne niż serwis w ASO. Ponieważ w takim warsztacie można nie tylko nabyć tańszy zamiennik, ale i także dokonać naprawy lub rekonstrukcji starego tłumika. Niektóre warsztaty samochodowe w Warszawie zajmują się również regeneracją tłumików lub dorabianiem poszczególnych części układu wydechowego na zamówienie. Jest to zatem korzystniejsza opcja niż wymiana tłumika na nowy. Dlatego, jeśli istnieje możliwość naprawy starej części, to warto rozważyć usługę profesjonalnej regeneracji tłumika w niezależnym warsztacie samochodowym AutoZielonka.
Samodzielna naprawa uszkodzonego tłumika
Uszkodzony tłumik można również naprawić we własnym zakresie, tym bardziej że wszystkie potrzebne elementy są ogólnodostępne i można je nabyć w sklepach z częściami samochodowymi. Samodzielna naprawa będzie z pewnością najtańsza, jednak aby ją prawidłowo przeprowadzić, trzeba się odpowiednio przygotować i poświęcić czas na wymianę lub spawanie dziurawego tłumika. Na szczęście dostęp do tłumika nie jest utrudniony, a montaż nowej części często polega na założeniu jednego zacisku lub opaski ze śrubą. Ważne, by wybrać odpowiedni model i kształt tłumika oraz dobrać do niego nową opaskę i gumowe wieszaki. Warto pamiętać także, że taka wymiana będzie możliwa, dopiero gdy układ wydechowy będzie zimny, a najlepiej przeprowadzić ją w garażu lub w innym zadaszonym pomieszczeniu. Ponadto należy zamocować tłumik tak, aby podczas jazdy o nic się nie opierał i nie uderzał o podwozie. Dlatego po montażu należy przeprowadzić jazdę próbną, żeby sprawdzić, czy nie trzeba będzie dokonać stosownych poprawek.
Jednak samodzielna naprawa tłumika to nie jest rozwiązanie dla każdego, ponieważ wymaga posiadania podstawowej wiedzy dotyczącej budowy i działania układu wydechowego. Poza tym w nowych samochodach tłumiki mogą być bardziej zabudowane, co dodatkowo utrudnia wymianę i naprawę tego elementu. W takiej sytuacji warto rozważyć wizytę w lokalnym warsztacie samochodowym lub w ASO, gdzie dana część zostanie szybko i sprawnie wymieniona.