Mosty napędowe, obok pomp hydraulicznych, są najbardziej obciążonym elementem w większości maszyn budowlanych, górniczych czy przemysłowych, dlatego wymagają większej uwagi i dbałości o ich serwis. Aby maszyny pracujące w Twojej firmie nie zawiodły w najważniejszym momencie, może im być potrzebna regeneracja dyferencjału. Na czym polega regeneracja mostu napędowego i jakie sygnały świadczą o tym, że maszyna może jej potrzebować?
Czemu służy regeneracja dyferencjału i jaki ma ona sens?
Regeneracja dyferencjału to nic innego jak odnowienie mostu napędowego i jego generalny remont, który doprowadza go do stanu, w jakim był w chwili, gdy opuszczał taśmę produkcyjną. Regeneracja dyferencjału ma na celu przywrócenie mu fabrycznych parametrów pracy i jego pierwotnej wytrzymałości. Po renowacji most napędowy zachowuje się jak nowy i może ponownie bez problemu przyjmować na siebie gigantyczne obciążenia, w tym m.in. ciężar napędzanej przez siebie maszyny. Regeneracja dyferencjału jest świetną alternatywą dla wymiany starego podzespołu na nowy i pozwala przy niższych kosztach zachować wysoką sprawność maszyny. Regeneracja mostu napędowego może też przyczynić się do wykrycia niedostrzegalnej na co dzień wady dyferencjału, a to pozwoli Ci odpowiednio zadziałać, nim usterka całkowicie unieruchomi potrzebną Ci koparkę czy spycharkę.
Regeneracja dyferencjału – kiedy może być niezbędna?
Jak podpowiadają mechanicy z firmy BANAT, podstawowym sygnałem wskazującym na to, że most napędowy nie działa prawidłowo i regeneracja dyferencjału może być konieczna, są nadmierne drgania pojazdu, które przenoszą się na karoserię. BANAT to firma specjalizująca się w naprawie maszyn budowlanych, a także regeneracji mostów napędowych i podzespołów hydrauliki siłowej. Regeneracja dyferencjału może być również dobrym posunięciem, kiedy podczas jazdy maszyny słyszalny jest głośny szum. Regeneracja mostu napędowego powinna być też elementem przygotowania maszyn do sezonu – odnowienie dyferencjału, dokładna weryfikacja stanu tworzących go elementów i przywrócenie pierwotnych parametrów pracy mostu, mogą uchronić sprzęt przed większą awarią, która uziemi maszynę na wiele tygodni w najgorętszym okresie. Regeneracja dyferencjału może być też jedyną sensowną opcją, kiedy most napędowy zamontowany w maszynie wyszedł już z produkcji, zakup nowego nie jest możliwy, jest zbyt czasochłonny lub przekracza w danym momencie możliwości finansowe przedsiębiorcy. Regeneracja dyferencjału jest bowiem zwykle usługą zdecydowanie tańszą od naprawy czy wymiany podzespołu na nowy.
Jak wygląda profesjonalnie zrealizowana regeneracja dyferencjału?
Profesjonalna regeneracja dyferencjału nie może odbyć się bez wnikliwych testów diagnostycznych przed i po przeprowadzanym remoncie. Jak wyglądają fachowo przeprowadzone regeneracje mostów napędowych, pokazują zresztą praktyki wspomnianej już firmy BANAT. Regeneracja dyferencjału rozpoczyna się w BANAT od sprawdzenia każdego elementu mostu, który wymaga jego demontażu i dokładnego oczyszczenia każdego komponentu. W trakcie renowacji wymieniane są zużyte i wadliwe części, most jest smarowany, a na koniec poddawany różnorodnym badaniom. Pozwalają na to wyspecjalizowane stanowiska serwisowe i diagnostyczne, którymi dysponuje BANAT w swoim nowoczesnym warsztacie. Regeneracja dyferencjału jest też w BANAT usługą objętą gwarancją, a czas jej realizacji jest wyjątkowo krótki i zajmuje nie więcej niż kilka dni.